ПРОКУРАТУРА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ обявява конкурс за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността „Съдебен деловодител“ в Служба „Регистратура“ към Администрация на Върховната прокуратура.

ПРОКУРАТУРА  НА  РЕПУБЛИКА  БЪЛГАРИЯ

София, бул. ”Витоша” № 2

 

ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността „Съдебен деловодителв Служба „Регистратура“ към Администрация на Върховната прокуратура.

Конкурсът да се оповести с обявление в централен ежедневник и поставяне на обявление на общодостъпно място пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер, както и на интернет страницата на ПРБ – www.prb.bg.

I. На основание чл. 91 от ПАПРБ конкурсът да се проведе с кандидати, които отговарят на следните условия:

Общи изисквания:

Кандидатът да е лице, което:

  1. е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
  2. е навършило пълнолетие;
  3. не е поставено под запрещение;
  4. не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  5. не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  6. да отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ;
  7. образование: средно;
  8. не страда от психическо заболяване.

За заемането на конкурсната длъжност не се изисква трудов стаж и професионален опит.

Специфични изисквания:

  1. компютърна грамотност: MS Office, Internet, умения за работа с правно-информационните системи – „АПИС“, „СИЕЛА“ и др.

Описание на длъжността:

  1. Приема и проверява явната входяща, вътрешно-ведомствена поща, факсове и електронна поща, подлежаща на регистрация;
  2. Регистрира в съответните книги постъпилите документи, а в УИС само новопостъпили документи и материали;
  3. Дава изходящи номера на всички деловодства, следи за тяхната поредност и ги въвежда в УИС;
  4. Приема и обработва жалби и сигнали постъпили в „Информационния център“;
  5. Завежда документация във входящ дневник – нови номера, входящ дневник – към номер, азбучник;
  6. Извършва първоначална обработка на документите – отваря пликове, проверява състоянието на същите, наличност на приложенията, дата и пощенско клеймо;
  7. Зачита и проверява постъпилите документи в УИС и ги разпределя към съответния номер и отдел;
  8. На всеки документ поставя печат с входящ номер и дата и го описва във входящ дневник;
  9. Завежда поименно в азбучник всички данни по новопостъпили номера;
  10. Отговаря за използването и съхранението на печата на ВП;
  11. Окомплектова преписки, дела, писма и материали за изпращане;
  12. Поставя готовите материали в пощенски пликове и ги адресира по предназначение;
  13. Прави опис на писмата за гр. София и страната;
  14. При необходимост, прави копия на материали за изпращане;
  15. Следи за правилното изписване на номерата и отделите върху придружителните писма;
  16. Подготвя и предава в служба „Архив” подлежащите на архивиране дела и преписки;
  17. Осигурява информация, необходима на прокурорите във ВП;
  18. Води следните книги:

18.1. азбучник;

18.2. входящ дневник- за нов номер; 

18.3. изходящ дневник;

18.4. описи на изходящата кореспондеция;

18.5. разносна книга;

18.6. входящ дневник - към вече заведени номера.

  1. Описва и пренасочва входящата кореспонденция;
  2. Ежедневно се запознава с информацията, публикувана на ведомствената страница на ПРБ, както и информацията, публикувана на страницата на ВСС в интернет.

II. Необходими документи за участие в конкурса.

Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурса в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението.

Към заявлението се прилагат:

  1. декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение и не е лишен от правото да заема определена длъжност;
  2. заверено копие от документи за завършено средно образование;
  3. заверени копия от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионален опит /при наличието на такива/;
  4. медицинско свидетелство за работа;
  5. медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психическо заболяване;
  6. автобиография;
  7. други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, по преценка на кандидата.

От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.

Съгласно чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ лицето избрано в конкурсната процедура, следва да попълни декларация за съответствие с изискванията по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ.

Място на подаване на документите:

Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер.

III. Процедура /Конкурсна комисия:

  1. Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността;
  2. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата;
  3. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.

- В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса.

- В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.

- Списъците се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на общодостъпно място пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер, както и на интернет страницата на ПРБ- www.prb.bg.

  1. Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа;
  2. Провежда конкурса на допуснатите кандидати чрез събеседване и когато допуснатият кандидат е само един;

Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели:

  • познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността;
  • познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България;
  • професионална мотивация за работа в ПРБ.
  1. Въз основа на проведения конкурс класира кандидатите съобразно получения от тях резултат:

Резултатите  се оформят след попълване на таблица за оценяване от всеки член на комисията по показателите, с точки по шестобалната система.  Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.

  1. В 3-дневен срок от приключване на конкурса, представя на главния прокурор протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати, и съобщава на участниците резултата от проведения конкурс на интернет страницата на ПРБ – www.prb.bg и на общодостъпно място пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1.

Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.