ПРОКУРАТУРА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ София, бул. ”Витоша” № 2 ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността „Началник отдел „Счетоводни дейности и методология“ в дирекция „Бюджет и счетоводни дейности“ към Администрация на главния прокурор.

ПРОКУРАТУРА  НА  РЕПУБЛИКА  БЪЛГАРИЯ

София, бул. ”Витоша” № 2

ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността „Началник отдел „Счетоводни дейности и методология“ в дирекция „Бюджет и счетоводни дейности“ към Администрация на главния прокурор.

Конкурсът да се оповести с обявление в централен ежедневник и поставяне на обявление на общодостъпно място пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер, на интернет страницата на ПРБ – www.prb.bg.

I. На основание чл. 91 от ПАПРБ конкурсът да се проведе с кандидати, които отговарят на следните условия:

Общи изисквания:

Кандидатът да е лице, което:

  1. е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
  2. е навършило пълнолетие;
  3. не е поставено под запрещение;
  4. не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  5. не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  6. да отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ;
  7. образование – висше - икономическо(икономика,финанси, счетоводство, стопанско управление), образователно - квалификационна степен „Магистър“;
  8. 8. трудов стаж – не по-малко от 8 години;
  9. 9. професионален опит: в областта на счетоводството;
  10. не страда от психическо заболяване;
  11. притежава необходимите професионални и нравствени качества.

Специфични изисквания:

  1. познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността и компетентността на длъжността;

Описание на длъжността:

  1. Осъществява финансово-счетоводно обслужване на Прокуратура на Република България в съответствие със Закона за счетоводство, Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, Закона за съдебната власт, Правилника на администрацията на Прокуратурата на Република България, Закона за данък върху добавената стойност /ЗДДС/ и други нормативни актове;
  2. Ръководи, организира и осъществява вътрешен финансов контрол по спазването на финансовата и платежната дисциплина;
  3. Подписва документи от финансово-имуществен характер, от които произтичат права и задължения за ПРБ, проверява и съгласува изготвените месечни и тримесечни отчети за касово изпълнение на бюджета и за чуждите средства и приложенията към тях отчетни форми на Прокуратура на Република България;
  4. Проверява и подписва справка за разликите между отчетените по параграфи в отчета за касовото изпълнение на бюджета и осчетоводените приходи и разходи по сметки от оборотната ведомост на ПРБ;
  5. Проверява и подписва изготвените оборотни ведомости на ПРБ и съгласува приложенията към тях:

- годишен финансов отчет, баланса, отчета за приходи и разходи и приложенията на ПРБ;

- справката за оповестяване на счетоводната политика на ПРБ.

  1. Проверява изготвените становища във връзка с изплащане на задълженията на ПРБ по Закона за отговорността на държавата и общините за вреди, ЗЗД, ЗСВ, КТ и др. ;
  2. Проверява и съгласува изготвеното писмо до първостепенния разпоредител - Висш съдебен съвет /ВСС/ за извършване на процедура “червено сторно“ на извършените плащания в СЕБРА на ПРБ;
  3. Съгласувал издадените фактури, кредитни известия и протоколи свързани с плащане на нощувки, храна, префактурирани разходи и др., в т.ч. и протоколи за самоначисляване съгласно ЗДДС;
  4. Проверява подготвените за плащане получени сметки/фактури за извършени експертизи на вещи лица и пътни свидетел, окомплектовани с постановление и други;
  5. Проверява и съгласува издадените служебни бележки, уведомителни писма по запори, сметки за изплатени суми, разпореждания, служебни бележки, удостоверения справки за представяне на финансови институции и други;
  6. Съгласува изготвените проекти на договори, споразумения и др. свързани с финансовите взаимоотношения на ПРБ-ГП;
  7. Изпраща в НАП изготвената обобщена справка на основание чл.73 ал.1 и ал.6 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
  8. Проверява и съгласува изготвените удостоверения за пенсиониране на магистрати и съдебни служители /УП 2 и УП 3/;
  9. Проверява и съгласува изготвените ведомости за изплащане на командировъчните средства и справка за издръжката на националните представители на република България в Евроджъст - гр. Хага, Холандия, съгласно Наредбата за командировъчните средства при задграничен мандат;
  10. Проверява и съгласува изготвените заповеди за командировка на съдебни служители и магистрати;
  11. Проверява и съгласува обобщената Годишна данъчна декларация на основание чл. 252 от ЗКПО на ПРБ;
  12. Разпределя, организира, координира и контролира работата на служителите на ръководни длъжности в отдела;
  13. Дава методически указания и подпомага изпълнението на задачите, възложени на отдела;
  14. Отговаря за професионалното развитие и обучение на служителите в отдела, участва в провеждането на семинари за повишаване квалификацията на съдебните служители в ПРБ;
  15. Отговаря, съгласува и съблюдава за ползване на отпуските на служителите в отдела;
  16. Изготвя проекти на индивидуални длъжностни характеристики на служителите в отдела;
  17. Предлага за атестиране, повишаване в ранг, стимулиране и налагане на дисциплинарно наказание на служителите в отдела;
  18. Участва в разработването на вътрешните актове на ПРБ-ГП със свои предложения и проекти;
  19. Контролира процеса по изготвяне на методологическите указания към третостепенните разпоредители по отношение прилагане на счетоводната политика и отчетността на начислена и касова основа;
  20. Изготвя становища по проблеми в областта на счетоводната отчетност, поставени в кореспонденцията с първостепенния разпоредител – Висш съдебен съвет;
  21. Проверява изготвените дневници и декларация по ЗДДС на ПРБ;
  22. Отговаря за прилагането на единен счетоводен продукт Конто 66 WEB, в системата на Прокуратура на Р България;
  23. Съгласува изготвените писма до ВСС, за получаване пароли за достъп в ПП Конто и за упълномощаване на административните ръководители с права с разпореждане със средства по сметките и СЕБРА;
  24. Контролира процесите, свързани с провеждането на инвентаризация на дълготрайните материални и нематериални активи, задбалансови активите, материални запаси и стоки на ВКП, ВАП, АГП, НСлС, УЦ Трендафила и УБ Боровец;
  25. Изпълнява и други конкретно възложени задачи от директора на дирекция „Бюджет и счетоводни дейности;
  26. Ежедневно се запознава с информацията, публикувана на ведомствената страница на ПРБ, както и информацията, публикувана на страницата на ВСС в интернет.

II. Необходими документи за участие в конкурса.

Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурса в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението.

Към заявлението се прилагат:

  1. декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение и не е лишен от правото да заема определена длъжност;
  2. заверени копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен „Магистър“ за висше икономическо образование (икономика, финанси, счетоводство, стопанско управление);
  3. заверени копия от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионален опит;
  4. медицинско свидетелство за работа;
  5. 5. медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психическо заболяване;
  6. автобиография;
  7. други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, по преценка на кандидата.

От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.

Съгласно чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ лицето избрано в конкурсната процедура, следва да попълни декларация за съответствие с изискванията по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ.

Място на подаване на документите:

Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер.

III. Процедура /Конкурсна комисия:

  1. Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността;
  2. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата;
  3. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.

- В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса.

- В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.

- Списъците се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на общодостъпно място пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер, както и на интернет страницата на ПРБ- www.prb.bg.

  1. Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа;
  2. Провежда конкурса на допуснатите кандидати чрез събеседване и когато допуснатият кандидат е само един;

Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели:

  • познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността;
  • познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България;
  • професионална мотивация за работа в ПРБ.
  1. Въз основа на проведения конкурс класира кандидатите съобразно получения от тях резултат:

Резултатите  се оформят след попълване на таблица за оценяване от всеки член на комисията по показателите, с точки по шестобалната система.  Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.

  1. В 3-дневен срок от приключване на конкурса, представя на главния прокурор протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати, и съобщава на участниците резултата от проведения конкурс на интернет страницата на ПРБ – www.prb.bg и на общодостъпно място пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1.

Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.