ПРОКУРАТУРА  НА  РЕПУБЛИКА  БЪЛГАРИЯ София, бул. ”Витоша” № 2 ОБЯВЯВA КОНКУРС за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността „Главен секретар“ на Администрацията на главния прокурор, с петгодишен мандат.

ПРОКУРАТУРА  НА  РЕПУБЛИКА  БЪЛГАРИЯ

София, бул. ”Витоша” № 2

ОБЯВЯВA КОНКУРС за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността „Главен секретар“ на Администрацията на главния прокурор, с петгодишен мандат.

 

I. На основание чл. 8, ал. 3 и чл. 91 от ПАПРБ конкурсът да се проведе с кандидати, които отговарят на следните условия:

Общи изисквания:

Кандидатът да е лице, което:

  1. има българско гражданство, гражданин е на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
  2. е навършило пълнолетие;
  3. не е поставено под запрещение;
  4. не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
  5. не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  6. притежава необходимите професионални и нравствени качества;
  7. има завършено висше образование с образователно-квалификационна степен "Магистър" по специалността "Право", преминало е стажа, предвиден в ЗСВ, и е придобило юридическа правоспособност;
  8. трудов стаж: не по-малко от 8 години трудов стаж и професионален опит в органите на съдебната власт.

Описание на длъжността:

  1. Планира, организира и ръководи дейността на съдебните служители в администрацията на главния прокурор;
  2. Отговаря за управлението на административната дейност;
  3. Осъществява организационно управленската дейност и контрол при разходването на публични средства, като подписва необходимите документи за това;
  4. Въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, информационното обслужване, управлението на имуществото, снабдяването и други дейности;
  5. Осъществява методическа помощ и координация на работата на администрацията на прокуратурите и на учебните и почивни бази с цел изпълнение на решенията на Висшия съдебен съвет и разпорежданията на главния прокурор и неговите заместници при ВКП;
  6. Координира дейностите по събирането, съхраняването и обобщаването на информацията относно дейността на Прокуратурата на Република България за нуждите на съдебната и финансовата статистика;
  7. Осигурява откритост и достъпност на дейността на администрацията на Прокуратура на Република България и организира достъпа до информация в съответствие с разпоредбите на Закона за достъп до обществена информация;
  8. Изготвя и/или съгласува становища по постъпилите за съгласуване проекти на нормативни актове и в разработването и изпълнението на международни програми и проекти, по които Прокуратура на Република България е бенефициент.
  9. Дава становища и изготвя анализи по въпроси, поставени от главния прокурор, неговите заместници при ВКП или административните ръководители на прокуратури;
  10. Отговоря за организацията на обучението на съдебните служители;
  11. Информира главния прокурор за особеностите на текущата работа;
  12. Координира изпълнението на задачите, поставени от главния прокурор и контролира спазването на сроковете по тях;
  13. Изпълнява и други задачи, възложени с решения на ВСС или от главния прокурор;
  14. Изпълнява и други задачи, възложени с конкретна заповед на главния прокурор или произтичащи от ЗСВ или ПАПРБ;
  15. Участва при изготвянето и/или съгласува за законосъобразност проекти на вътрешни актове на ПРБ;
  16. Ежедневно се запознава с информацията, публикувана на ведомствената страница на ПРБ, както и информацията, публикувана на страницата на ВСС в интернет.

II. Необходими документи за участие в конкурса.

Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурса в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението.

Към заявлението се прилагат:

  1. декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение и не е лишен от правото да заема определена длъжност;
  2. заверени копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен „Магистър“ по специалността „Право“;
  3. заверено копие на удостоверение за придобита юридическа правоспособност;
  4. заверени преписи от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионален опит;
  5. медицинско свидетелство за работа;
  6. медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психическо заболяване;
  7. автобиография;
  8. други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, по преценка на кандидата.

От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.

Съгласно чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ лицето избрано в конкурсната процедура, следва да попълни декларация за съответствие с изискванията по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ.

Място на подаване на документите:

Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер.

III. Процедура /Конкурсна комисия:

  1. Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността;
  2. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата;
  3. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.

- В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса.

- В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.

- Списъците се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на общодостъпно пред Регистратура на главния прокурор, намираща се в Приемна на Прокуратурата на РБ с адрес: гр. София, пл. „Света Неделя“ № 1, партер, както и на интернет страницата на ПРБ - www.prb.bg.

  1. Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа;
  2. Провежда конкурса на допуснатите кандидати чрез събеседване и когато допуснатият кандидат е само един;

Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели:

  • познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността;
  • познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България;
  • концепция за работата като главен секретар, която трябва да съдържа анализ на структурата и функциите на Администрацията на главния прокурор, краткосрочни и дългосрочни цели за развитието на администрацията и план за постигането им, професионална мотивация за работа в ПРБ.
  1. Въз основа на проведения конкурс класира кандидатите съобразно получения от тях резултат:

Резултатите  се оформят след попълване на таблица за оценяване от всеки член на комисията по показателите, с точки по шестобалната система.  Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.

  1. В 3-дневен срок от приключване на конкурса представя на главния прокурор протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати.

Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.