ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА КЪРДЖАЛИ
на основание Заповед ОП № 98 / 02.06.2025г.
Обявява конкурс за заемане на 2 щатни бройки за длъжността - „съдебен деловодител” в служба „Регистратура, деловодство“ на Специализираната администрация на Окръжна прокуратура – Кърджали, като 1 (една) при условията на чл. 67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда и 1 (една) при условията на чл. 68, ал.1, т.3 от Кодекса на труда
Изисквания за заемане на длъжността:
Минимални изисквания
- да е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- да е навършил пълнолетие;
- да не е поставен под запрещение;
- да не е осъждан на „лишаване от свобода“ за умишлено престъпление от общ характер;
- да не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- да отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- да има завършено средно образование;
- да отговаря на изискванията за съвместимост по чл.340а, ал.2 от ЗСВ
- да притежава необходимите нравствени и професионални качества;
За заемането на конкурсната длъжност не се изисква минимален общ трудов стаж или професионален опит.
Специфични и допълнителни изисквания
- да познава нормативната уредба регламентираща дейността и компетентността на длъжността;
- да притежава компютърна грамотност (MS Office, Internet);
- да има познания по общи деловодни техники.
Описание на длъжността:
води всички съществуващи и изискуеми, входящи/изходящи дневници, регистри, азбучници и др.; Приема и регистрира входящата кореспонденция в съответните книги; Експедира изходящата кореспонденция; Приема, съхранява и предава веществените доказателства; Изготвя необходимите описи по преписки, дела и сборове от документи; Извлича, изготвя и обобщава–справки, статистически отчети и аналитични справки на прокуратурата; Предава за архивиране приключените дела и преписки; Въвежда данни в Унифицираната информационна система на ПРБ; Извършва и други задачи, възложени от прекия ръководител-завеждащия служба, съдебния администратор и Окръжния прокурор – Кърджали, свързани с изпълнение на длъжността.
Кандидатите могат да се запознаят с пълното съдържание на дл. Характеристика в приемното помещение в сградата на ОП – Кърджали и на интернет страницата на ОП - Кърджали.
Необходими документи за участие в конкурса
Писмено заявление за участие в конкурса /по образец/, към което се прилагат следните документи:
- подписана автобиография, може и тип СV-подписана;
- декларация от кандидата по чл.340а, ал.1 от ЗСВ и чл.91 от ПАПРБ /по образец/.
- заверени копия от документи за придобита образователно - квалификационна
степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за
длъжността (да се представи оригинал за сравнение);
- заверено копие на документ удостоверяващ компютърна грамотност (да се представи оригинал за сравнение);
- медицинско свидетелство за работа;
- медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психично заболяване;
- заверени копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж (ако има такъв);
- други документи, които по преценка на кандидата, имат отношение към изискванията за заемане на длъжността, професионалните или нравствените му качества.
Всички представени копия на документи, следва да бъдат собственоръчно заверени „Вярно с оригинала“.
От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено по служебно електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от МП, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
Декларация от кандидата, по чл.92, ал.1 от ПАПРБ се попълва от лицето избрано/класирано на първо място в конкурсната процедура.
Документи, постъпили в деловодството след крайния срок за подаване, няма да бъдат разглеждани.
Общодостъпно място за обявяване списъците на допуснатите кандидати, датите за провеждане на конкурса и/или други съобщения във връзка с конкурса:
- информационното табло в приемното помещение на Окръжна прокуратура-Кърджали,ул.„ Екзарх Йосиф” № 1
- обявление на интернет страницата на ОП Кърджали- https://prb.bg/opkrdzhali/bg/karieri
Място и срок на подаване на документите:
Кандидатите подават лично или чрез пълномощник заявлението за участие в конкурс, ведно с приложените документи в Служба „Регистратура, деловодство“ на ОП – Кърджали, ул. „Екзарх Йосиф” № 1, ет. ІV, стая 48, в срок от 30 (тридесет) дни от деня следващ публикуване на обявата в местен вестник (ежедневник).
Процедура / Конкурсна комисия:
- Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността;
- Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата и са представили всички изискуеми документи;
- Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.
- В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса.
- В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.
- Списъците се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на информационното табло в приемното помещение на сградата на Окръжна прокуратура - Кърджали ул.„ Екзарх Йосиф” № 1, както и на интернет страницата на ОП Кърджали https://prb.bg/opkrdzhali/bg/karieri
- Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа; Недопуснатите кандидати могат да подадат възражение до Административния ръководител на ОП – Кърджали в 7 дневен срок от съобщението. Жалбата не спира конкурсната процедура.
- Провежда конкурса на допуснатите кандидати чрез събеседване и когато допуснатият кандидат е само един;
Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели:
- познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността;
- познаване на Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България и Етичния кодекс на съдебните служители;
- професионална мотивация за работа в ПРБ;
- Въз основа на проведения конкурс класира кандидатите съобразно получения от тях резултат: Резултатите се оформят след оценяване от всеки член на комисията по показателите, по шестобалната система. Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.
- В 3-дневен срок от приключване на конкурса, представя на административния ръководител протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати, и съобщава на участниците резултата от проведения конкурс на интернет страницата на ОП Кърджали и на информационното табло в приемното помещение на сградата на ОП Кърджали.
Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.
Обявата е публикувана в бр. 18 от 06.06.2025г. във вестник „Нов живот” - Кърджали
Прикачени документи
- Заявление (образец).doc 6 Юни 2025 г. 45.55 KB
- Декларация чл.340а ал.1 ЗСВ и чл.91 ПАПРБ 6 Юни 2025 г. 18.19 KB
- Длъжностна характеристика на Съдебен деловодител 6 Юни 2025 г. 646.00 KB
- ПРАВИЛНИК за администрацията на Прокуратурата на Република България (ПАПРБ) 6 Юни 2025 г. 425.70 KB
- ЕТИЧЕН КОДЕКС 6 Юни 2025 г. 390.52 KB