ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА КЪРДЖАЛИ
на основание Заповед ОП № 99 / 02.06.2025г.
Обявява конкурс за заемане на 1 щатна бройка за длъжността - „съдебен администратор” в Окръжна прокуратура – Кърджали, при условията на чл. 67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда.
Изисквания за заемане на длъжността:
Минимални изисквания
- да е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- да е навършил пълнолетие;
- да не е поставен под запрещение;
- да не е осъждан на „лишаване от свобода“ за умишлено престъпление от общ характер, независимо че е реабилитиран;
- да не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- да отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- да има завършено висше юридическо или икономическо образование с образователно-квалификационна степен „магистър; за магистрите по специалността „Право“ се изисква да са преминали стажа, предвиден в ЗСВ и да са придобили юридическа правоспособност;
- да има трудов и професионален опит не по-малко от 8 (осем) години;
- да отговаря на изискванията за съвместимост по чл.340а, ал.2 от ЗСВ
- да притежава необходимите нравствени и професионални качества;
Специфични и допълнителни изисквания
- да познава нормативната уредба регламентираща дейността и компетентността на длъжността;
- да притежава компютърна грамотност (MS Office, Internet);
Описание на длъжността:
Съдебния администратор планира, организира и ръководи дейността на съдебните служители;
- отговаря за управлението на административната дейност в съответната прокуратура;
- въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, информационното обслужване, снабдяването;
- осигурява организационната връзка между административния ръководител, неговите заместници, прокурорите и съдебните служители;
- участва в разработването на проект за годишен бюджет и го представя за одобрение на съответния административен ръководител;
- изготвя и представя периодично на административния ръководител доклади с анализ на изпълнението на бюджета и прави предложения за приоритизиране на разходите и оптимизиране на организацията по изпълнението на бюджета;
- организира дейностите по направления между отделните звена и съдебни служители;
- създава условия за ефективна работа на съдебните служители;
- организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите в случаите, предвидени в Закона за съдебната власт и този правилник;
- организира участието в обучението и повишаването на квалификацията на съдебните служители;
- осъществява контрол за спазването на трудовата дисциплина;
- съгласува времето за ползване на платен отпуск от съдебните служители и организира заместването им;
- участва в атестирането на служителите и предлага промени в ранговете и трудовото им възнаграждение;
- предлага служителите за поощрение или за налагане на дисциплинарни наказания;
- планира и организира чрез съответните звена в общата администрация на съответната прокуратура снабдяването и материалното обезпечаване на дейността;
- координира деловодната и архивната дейност съобразно инструкцията относно деловодната дейност и документооборота;
- изпълнява и други задължения, възложени от административния ръководител и заместниците му при съответната прокуратура.
Участниците в конкурса могат да се запознаят с пълното съдържание на дл. характеристика в приемното помещение в сградата на ОП – Кърджали, където е поместена и от интернет страницата на ОП – Кърджали .
Необходими документи за участие в конкурса
Писмено заявление за участие в конкурса /по образец/, към което се прилагат следните документи:
- подписана автобиография, може и тип СV-подписана;
- декларация от кандидата по чл.340а, ал.1 от ЗСВ и чл.91 от ПАПРБ /по образец/.
- заверени копия от документи за придобита образователно - квалификационна
степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за
длъжността (да се представи оригинал за сравнение);
- заверено копие на документ удостоверяващ компютърна грамотност (да се представи оригинал за сравнение);
- медицинско свидетелство за работа;
- медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психично заболяване;
- заверени копия от документи, удостоверяващи продължителността на на професионалния опит и трудовия стаж;
- други документи, които по преценка на кандидата, имат отношение към изискванията за заемане на длъжността, професионалните или нравствените му качества.
Всички представени копия на документи, следва да бъдат собственоръчно заверени „Вярно с оригинала“.
От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено по служебно електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от МП, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
Декларация от кандидата, по чл.92, ал.1 от ПАПРБ се попълва от лицето избрано/класирано на първо място в конкурсната процедура.
Документи, постъпили в деловодството след крайния срок за подаване, няма да бъдат разглеждани.
Общодостъпно място за обявяване списъците на допуснатите кандидати, датите за провеждане на конкурса и/или други съобщения във връзка с конкурса:
- информационното табло в приемното помещение на Окръжна прокуратура-Кърджали,ул.„ Екзарх Йосиф” № 1
- обявление на интернет страницата на ОП Кърджали- https://prb.bg/opkrdzhali/bg/karieri
Място и срок на подаване на документите:
Кандидатите подават лично или чрез пълномощник заявлението за участие в конкурс, ведно с приложените документи в Служба „Регистратура, деловодство“ на ОП – Кърджали, ул. „Екзарх Йосиф” № 1, ет. ІV, стая 48, в срок от 30 (тридесет) дни от деня следващ публикуване на обявата в местен вестник (ежедневник).
Процедура / Конкурсна комисия:
- Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността;
- Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата и са представили всички изискуеми документи;
- Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.
- В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса.
- В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.
- Списъците се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на информационното табло в приемното помещение на сградата на Окръжна прокуратура - Кърджали ул.„ Екзарх Йосиф” № 1, както и на интернет страницата на ОП Кърджали https://prb.bg/opkrdzhali/bg/karieri
- Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа;
- Провежда конкурса на допуснатите кандидати, чрез представяне на концепция и събеседване и когато допуснатият кандидат е само един;
Всеки кандидат представя пред конкурсната комисия концепцията си относно организацията и управлението на администрацията на Окръжна прокуратура – Кърджали
Концепцията следва да отговаря на следните изисквания :
- да е в обем до 10 страници, формат А4;
- да съдържа информация, показваща лична мотивация на кандидата за работа в прокуратурата;
- да съдържа цели и приоритети за управление на администрацията в ОП – Кърджали;
- да съдържа информация за предлаганите от кандидата средства и начини за постигане на идеите, целите и приоритетите с оглед подобряване на ефективността на работа.
След представяне на концепцията, членовете на конкурсната комисия провеждат събеседване, чрез което се установява в каква степен кандидатът притежава професионални, делови и други качества, необходими за заемането на длъжността.
Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели:
-познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността;
-познаване на Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България и Етичния кодекс на съдебните служители;
-концепция относно организацията и управлението на администрацията в ОП - Кърджали
- Въз основа на проведения конкурс класира кандидатите съобразно получения от тях резултат: Резултатите се оформят след оценяване от всеки член на комисията по показателите, по шестобалната система. Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.
- В 3-дневен срок от приключване на конкурса, представя на административния ръководител протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати, и съобщава на участниците резултата от проведения конкурс на интернет страницата на ОП Кърджали и на информационното табло в приемното помещение на сградата на ОП Кърджали.
Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.
Обявата е публикувана в бр.18 от 06.06.2025г. във вестник „Нов живот” - Кърджали
Прикачени документи
- Заявление (образец).doc 6 Юни 2025 г. 42.92 KB
- Декларация чл.340а ал.1 ЗСВ и чл.91 ПАПРБ 6 Юни 2025 г. 18.19 KB
- Длъжностна характеристика на Съдебен администратор 6 Юни 2025 г. 495.50 KB
- ЕТИЧЕН КОДЕКС НА СЪДЕБНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ 6 Юни 2025 г. 390.52 KB
- ПРАВИЛНИК за администрацията на Прокуратурата на Република България (ПАПРБ).docx 6 Юни 2025 г. 425.70 KB