РАЙОННА ПРОКУРАТУРА – МОНТАНА ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на една щатна бройка за длъжността „Административен секретар” при условията на чл. 67, ал. 1, т. 1 от Кодекса на труда

  1. Описание на длъжността:

Лицето, заемащо длъжността „Административен секретар“, непосредствено организира, ръководи и контролира работата в специализираната администрация на Районна прокуратура - Монтана; участва в планирането, възлагането и контролирането на работата на съдебните служители в специализираната администрация; съблюдава спазването на трудовата дисциплина и точното изпълнение на служебните задължения на съдебните служители в специализираната администрация; подпомага организирането на обучението на съдебните служители; поддържа и съхранява архив на постъпващи и изходящи документи, които не се отнасят до образувани дела: годишни доклади и статистически отчети; решения на ВСС по кадрови и финансови въпроси; инструкции, указания и заповеди, издадени от главния прокурор и заместниците на главния прокурор във ВКП по организацията на работа и административната дейност, както и методически указания на директора на НСлС и заместник на главния прокурор по разследването до окръжните следствени отдели; заповеди на административния ръководител по организацията на работата и администрирането; изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на прокуратурата или от съдебния администратор.

 

  1. Изисквания за заемане на длъжността:

Минимални изисквания:

Кандидатът да е лице, което:

  1. е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
  2. е навършило пълнолетие;
  3. не е поставено под запрещение;
  4. не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  5. не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  6. да отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ;
  7. има висше образование с образователна степен „бакалавър“;
  8. има общ трудов стаж: не по малко от 5 години;
  9. притежава необходимите нравствени и професионални качества.

 Специфични изисквания:

  1. познания по нормативната уредба, регламентираща дейността и компетентността на длъжността, за която се кандидатства /Закон за съдебната власт, Правилник за администрацията на Прокуратура на Република България, Етичния кодекс на съдебните служители, Кодекс на труда и др. /;
  2. компютърна грамотност и умения за работа с правно-информационни системи;

 

III. Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите:

Конкурсът ще се проведе от комисия, назначена със заповед на административния ръководител на Районна прокуратура – Монтана.

Конкурсната комисия ще разгледа всяко постъпило заявление, като преценени дали са представени всички изискуеми документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността.

До участие в конкурса ще се допуснат единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата.

Комисията да изготви протокол на допуснатите и недопуснатите кандидати.

Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати да се поставят на общодостъпно място в сградата на РУ – Монтана при ОД МВР Монтана, където се помещава Районна прокуратура – Монтана, не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса.

В списъка на допуснатите кандидати да се посочи датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от публикуването на списъка, началният час и мястото на провеждане на конкурса.

В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати да се посочат основанията за недопускането им.

На недопуснатите кандидати да се съобщи писмено съображенията за недопускане до участие в конкурса.

Недопуснатите кандидати могат да подадат възражение до административният ръководител на Районна прокуратура - Монтана в 7-дневен срок от получаване на съобщението. Административният ръководител ще се произнесе по възраженията в 3-дневен срок с решение, което е окончателно. Жалбата не спира конкурсната процедура.

Конкурсът да се проведе и когато допуснатият кандидат е само един.

За заемане на обявената свободна щатна бройка за длъжността „Административен секретар“ ще бъде поканен първия кандидат, получил най-висока обща оценка. В случай, че класираният на първо място кандидат откаже да заеме длъжността, да се покани следващия класиран кандидат.

Лицето, класирано на първо място, попълва декларация за липса на обстоятелствата по чл. 92, ал. 1 от Правилника за администрацията на ПРБ във връзка с чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт.

Конкурсната процедура ще се проведе чрез събеседване с допуснатите до участие кандидати. Всеки от членовете на комисията поставя оценка на кандидатите по шестобалната система и общата оценка е средноаритметичен резултат от оценките на членовете на конкурсната комисия. Класират се само тези кандидати, които са получили обща оценка, не по–ниска от 4,50.

  1. Необходими документи за участие в конкурса.

Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурса в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението в ежедневник.

Към заявлението кандидатите да прилагат:

  1. декларация от кандидата за обстоятелствата по чл. 91 от Правилника за администрацията на ПРБ – по образец;
  2. заверени копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация;
  3. заверени копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит;
  4. медицинско свидетелство;
  5. декларация – съгласие за обработка на лични данни;
  6. други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.

 

От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.

 

  1. Място на подаване на документите:

Служба „Регистратура, деловодство и архив“ на Районна прокуратура - Монтана, с  адрес: гр. Монтана, ул. „Марин Дринов“ № 2.

В служба „Регистратура, деловодство и архив“  на Районна прокуратура – Монтана кандидатите могат да се запознаят с длъжностната характеристика за длъжността „Административен секретар“, както и да получат декларациите по образец всеки работен ден от 08:30 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 часа до 16:00 часа, като същите могат да бъдат изтеглени от интернет сайта на Районна прокуратура – Монтана на адрес:  http://www.prb.bg/rpmontana

 

  1. Срок за подаване на документите: 30 (тридесет) дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата в ежедневник.

 

VІI. Съобщенията, свързани с конкурса да се публикуват на интернет страницата на Районна прокуратура – Монтана и на информационното табло на входа на сградата на РУ МВР Монтана, където се помещава Районна прокуратура – гр. Монтана на адрес: гр. Монтана, ул. „Марин Дринов“ № 2.

 

Допълнителна информация може да се получи на телефон 096/395-189 или на Интернет сайта на Районна прокуратура – Монтана на адрес http://www.prb.bg/rpmontana 

 

Обявата за конкурса е публикувана на интернет сайта на Районна прокуратура – Монтана на 16.05.2025 г., както и във вестник „24 часа“, бр. 115 от 16.05.2025 г.

Прикачени документи