ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА – ЯМБОЛ ОБЯВЯВА КОНКУРС ЗА НАЗНАЧАВАНЕ НА ДВЕ СВОБОДНИ ЩАТНИ БРОЙКИ ЗА ДЛЪЖНОСТТА „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР“ В СЛУЖБА „РЕГИСТРАТУРА И ДЕЛОВОДСТВО“ И СЛУЖБА „ДЕЛОВОДСТВО“ ПРИ ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА – ЯМБОЛ И ЕДНА ЩАТНА БРОЙКА ЗА ДЛЪЖНОСТТА „СТАРШИ СПЕЦИАЛИСТ – СЧЕТОВОДИТЕЛ“ В ЗВЕНО „ФИНАНСОВО-СТОПАНСКА И АДМИНИСТРАТИВНА ДЕЙНОСТ“ ПРИ ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА-ЯМБОЛ

I. КРАТКО ОПИСАНИЕ НА:

Длъжността „съдебен секретар“: извършва компютърна обработка на съставените чрез диктуване или написани на ръка от магистратите актове, писма, резолюции и други документи, като спазва правилата на НПК за оформяне и основание за извършените от магистрата процесуални действия, както и правилата за правопис и пунктуация; при извършени процесуални действия и при провеждане на срещи, съставя необходимите протоколи, като стенографира и записва точно изказванията на участниците; изготвя удостоверения и служебни бележки; изпълнява и други дейности, възложени от прекия ръководител, свързани с длъжността.

Длъжността „старши специалист - счетоводител“: подпомага окръжния прокурор и съдебния администратор за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси, опазване на паричните средства и стоково-материалните ценности; осъществява финансово-счетоводното обслужване на прокуратурата в съответствие със Зсч и другите нормативни актове; участва в разработването на проект за годишен бюджет на прокуратурата; изготвя финансов отчет и оборотни ведомости; изпълнява, приключва и отчита бюджетните сметки на прокуратурата; води на отчет всички фондове, както и движимото и недвижимото имущество на прокуратурата; извършва плащания във връзка с разходите за необходимата издръжка и възнагражденията на прокурори, следователи и съдебни служители; съхранява счетоводните документи, съгласно изискванията на Зсч, вътрешните правила и инструкции.

IІ.ИЗИСКВАНИЯ КЪМ КАНДИДАТИТЕ ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТИТЕ

Общи изисквания към кандидата - същият да:

1.е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;

2.е навършил пълнолетие;

3.не е поставен под запрещение;

4.не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;

5.не е лишен по съответния ред от правото да заема определена длъжност;

6.има завършено средно образование, като за заемане на длъжността съдебен секретар не се изисква наличие на трудов стаж и професионален опит, докато за длъжността „старши специалист – счетоводител“ е необходимо наличие на минимум 2 (две) години трудов стаж и професионален опит;

7.отговаря на изискванията за несъвместимост по чл.340а, ал.2 от ЗСВ, като липсата на ограничения за заемане на съответните длъжности се удостоверява, чрез попълване на декларация – по образец, от избраните в конкурса лица, с които Окръжна прокуратура – гр.Ямбол ще сключи трудов договор.

Специфични изисквания:

1.компютърна грамотност и умения за работа с: MS Office, Internet и Microsoft Outlook, а за длъжността „старши специалист – счетоводител“ и умения за работа със специализирани счетоводни софтуерни продукти, електронно банкиране електронни таблици и правно-информационни системи;

2.умения за работа със стандартна офис техника;

3.отлични познания по правопис, стилистика, граматика и пунктуация, както и отлични машинописни умения за длъжността „съдебен секретар“;

4.познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността, правата и задълженията на съдебните служители в ПРБ, а за длъжността „старши специалист – счетоводител“ - познаване на нормативната уредба, уреждаща отчетността в бюджетните предприятия.

III.НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (за двете длъжности):

1.Писмено заявление за участие в конкурса, подадено лично или чрез пълномощник (нотариално заверено) - по образец – Приложение № 1.

2.Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава — страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение, не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност, по образец – Приложение № 2;

3.Заверен препис от документ за придобита образователно-квалификационна степен;

4.Заверен препис от документ за придобит трудов стаж и професионален опит, а след 01.06.2025 г. заверен препис от справка за актуално състояние ЕЕТЗ – за длъжността „старши специалист-счетоводител“;

5.Заверен препис от документ за компютърна грамотност;

6.Автобиография – тип CV;

7.Медицинско свидетелство за работа и удостоверение за липса на психическо заболяване;

8.Други документи (свидетелства, сертификати и др.) по преценка на кандидата, доказващи неговият опит, квалификация и умения, свързани с изискванията за заемане на длъжността.

За кандидатите служебно се изисква издаването на електронно свидетелство за съдимост от Министерството на правосъдието. При неиздаване на такова от кандидатите се изисква да представят свидетелство за съдимост, издадено по общоустановения ред.

Писмено заявление за участие в конкурса, с приложени заверени преписи от документи, включително и такива в оригинал, се подават поотделно за конкретната длъжност.

IV.МЯСТО И СРОК НА ПОДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ:

Място: Окръжна прокуратура-гр.Ямбол, Съдебна палата, етаж ІІІ, Служба „Регистратура и деловодство“, стая № 309, всеки работен ден от 09.00 часа до 16.30 часа.

Срок: в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.

На разположение на кандидатите е типова длъжностна характеристика за съответната длъжност.

V.НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА ЗА ДЛЪЖНОСТИТЕ:

Конкурсът ще се проведе по реда на чл.97-чл.100 от ПАПРБ от конкурсни комисии, чиито състав се определя със заповед на И.Ф.Административен ръководител – Окръжен прокурор на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол, по реда на чл.96 от ПАПРБ, след изтичане на срока за подаване на документите за участие в конкурса, като:

Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността.

До участие в конкурса се допускат единствено кандидатите, които напълно отговарят на посочените в обявата изисквания.

Решението на комисията, относно допускането до конкурса се оформя в протокол и се изготвят списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати, които се подписват от членовете на комисията.

В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началният час и мястото на провеждане на конкурса.

В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.

Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати се поставят на общодостъпно място: на информационното табло на входа на Съдебна палата – гр.Ямбол, ул. „Жорж Папазов" № 1, етаж I и на интернет-страницата на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол – www.prb.bg/opyambol/, не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса, при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.

На недопуснатите кандидати се съобщават писмено съображенията за отказа, като изрично се посочва възможността им да подадат възражение до И.Ф.Административен ръководител на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол в 7-дневен срок от съобщението. Административният ръководител се произнася с окончателно решение в 3-дневен срок, като жалбата не спира конкурсната процедура. 

Конкурсът ще се проведе, на определената дата, само с допуснатите до втори етап кандидати, включително и когато кандидатът е само един.

ВТОРИ ЕТАП: практически изпит и събеседване

Практически изпит за:

1.СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР: диктовка; набиране, форматиране, запазване и изпращане на текст по електронна поща, с цел проверка на уменията на кандидатите за работа с компютърни и софтуерни приложения и възможностите за правопис, граматика, пунктуация и бързина. 

2.СТАРШИ СПЕЦИАЛИСТ - СЧЕТОВОДИТЕЛ: тест, ведно с практическа задача, във връзка с проверка познанията на кандидатите на нормативната уредба по въпроси, уреждащи отчетността в бюджетните предприятия – ДДС, ЕБК и др., КТ, КСО, ЗСч, ЗПФ, ЗФУКПС, ЗДДФЛ, Наредба за структурата и организацията на работната заплата, Наредба за работното време, почивките и отпуските, Наредба за командировките в страната и др.; ЗПФ; ЗСч; КСО; ЗДДФЛ; ЗДДС, както и Правилника за администрацията на Прокуратурата на Република България, и Етичния кодекс на съдебните служители.

Конкурсната комисия изготвя един вариант на тест, със затворени въпроси, с един възможен верен отговор. Време за решаване на теста, ведно с практическата задача - 45 минути.

Събеседването: има за цел да прецени притежаваните от кандидатите професионални и нравствени качества; да оцени уменията, опита, личностните качества и мотивацията на същите, с оглед преценка доколко кандидатите са подходящи за заемане на обявените длъжности.

Кандидатите се оценяват от конкурсната комисия по шестобалната система, с помощта на предварително утвърдени от комисията методики за оценяване, като крайната оценка се формира въз основа на резултата от оценката от втори етап.

Конкурсната комисия класира кандидатите, съобразно получения от тях резултат, а самите резултати на класираните кандидати за съответната длъжност се публикуват на посочените в т.VI места.

Трудовото правоотношение възниква с лицето, класирано на първо място, за спечелило конкурса, за съответната длъжност.

VI. МЯСТО ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА СПИСЪЦИ И СЪОБЩЕНИЯ, ВЪВ ВРЪЗКА С КОНКУРСА, С КОЙТО СЕ ОБЯВЯВАТ СВОБОДНИТЕ ЩАТНИ БРОЙКИ.

1.на информационното табло на входа на Съдебна палата – гр.Ямбол, ул. „Жорж Папазов" № 1, етаж І;

2.на интернет - страница на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол - www.prb.bg/opyambol/.

           

Прикачени документи