I. КРАТКО ОПИСАНИЕ НА:
Длъжността „съдебен секретар“: извършва компютърна обработка на съставените чрез диктуване или написани на ръка от прокурорите актове, писма, резолюции и други документи, като спазва правилата на НПК за оформяне и основание за извършените от прокурора процесуални действия, както и правилата за правопис и пунктуация; при извършени процесуални действия и при провеждане на срещи, съставя необходимите протоколи, като стенографира и записва точно изказванията на участниците; изготвя удостоверения и служебни бележки; изпълнява и други дейности, възложени от прекия ръководител, свързани с длъжността.
Длъжността „съдебен деловодител“: приема, описва и изпраща всички входящи и изходящи документи, като: приема и регистрира входящата кореспонденция; експедира изходящата кореспонденция; извършва вписвания в съответните деловодни книги и дневници; прилага новопостъпили документи, подрежда и номерира документите към делата; отговаря за подреждането и съхраняването на делата в деловодството; предоставя справки по дела и преписки; архивира приключените дела и преписки; въвежда данни в Унифицираната информационна система на Прокуратурата на Република България; извършва и други задачи, възложени от прекия ръководител, свързани с изпълнение на длъжността.
IІ.ИЗИСКВАНИЯ КЪМ КАНДИДАТИТЕ ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТИТЕ
Общи изисквания:
За съдебен секретар и съдебен деловодител се назначава лице, което:
1.е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
2.е навършило пълнолетие;
3.не е поставено под запрещение;
4.не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
5.не е лишено по съответния ред от правото да заема определена длъжност;
6.има завършено средно образование, като за заемане на съответните длъжности не се изисква наличие на трудов стаж и професионален опит;
7.отговаря на изискванията за несъвместимост по чл.340а, ал.2 от ЗСВ, като липсата на ограничения за заемане на съответните длъжности се удостоверява, чрез попълване на декларация – по образец, от избраните в конкурса лица, с които Окръжна прокуратура – гр.Ямбол ще сключи трудов договор.
Специфични изисквания:
1.компютърна грамотност и умения за работа с: MS Office, Internet и Microsoft Outlook;
2.умения за работа със стандартна офис техника;
3.отлични познания по правопис, стилистика, граматика и пунктуация, както и отлични машинописни умения за длъжността „съдебен секретар“;
4.познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността, правата и задълженията на съдебните служители в ПРБ.
III.НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (за двете длъжности):
1.Писмено заявление за участие в конкурса, подадено лично или чрез пълномощник (нотариално заверено) - по образец – Приложение № 1.
2.Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава — страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение, не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност, по образец – Приложение № 2;
3.Заверен препис от документ за придобита образователно-квалификационна степен;
4.Заверен препис от документ за компютърна грамотност;
5.Автобиография – тип CV;
6.Медицинско свидетелство за работа и удостоверение за липса на психическо заболяване;
7.Други документи (свидетелства, сертификати и др.) по преценка на кандидата, доказващи неговият опит, квалификация и умения, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
За кандидатите служебно се изисква издаването на електронно свидетелство за съдимост от Министерството на правосъдието. При неиздаване на такова от кандидатите се изисква да представят свидетелство за съдимост, издадено по общоустановения ред.
Писмено заявление за участие в конкурса, с приложени заверени преписи от документи, вкл. и такива в оригинал по т.6, се подава поотделно за съответната длъжност.
IV.МЯСТО И СРОК НА ПОДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ:
Място: Окръжна прокуратура-гр.Ямбол, Съдебна палата, етаж ІІІ, Служба „Регистратура и деловодство“, стая № 319, всеки работен ден от 09.00 часа до 16.30 часа.
Срок: в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.
На разположение на кандидатите е типова длъжностна характеристика за съответната длъжност.
V.НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА ЗА ДЛЪЖНОСТИТЕ:
Конкурсът ще се проведе по реда на чл.97-чл.100 от ПАПРБ от конкурсни комисии, чиито състав се определя със заповед на Административния ръководител – Окръжен прокурор на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол, по реда на чл.96 от ПАПРБ, след изтичане на срока за подаване на документите за участие в конкурса, като:
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. До участие в конкурса се допускат единствено кандидатите, които напълно отговарят на посочените в обявата изисквания. Решението на комисията, относно допускането до конкурса се оформя в протокол и се изготвят списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати, които се подписват от членовете на комисията. В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началният час и мястото на провеждане на конкурса. В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им. Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати се публикуват на посочените в т.VI места, не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса, при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни. На недопуснатите кандидати се съобщават писмено съображенията за отказа, като изрично се посочва възможността им да подадат възражение до Административния ръководител на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол в 7-дневен срок от съобщението. Административният ръководител се произнася с окончателно решение в 3-дневен срок, като жалбата не спира конкурсната процедура.
Конкурсът ще се проведе, на определената дата, само с допуснатите кандидати, включително и когато кандидатът е само един, в последващи два етапа, след ПЪРВИ ЕТАП - по документи.
ІІ ЕТАП – практически изпит
Практическа задача за длъжността:
1.СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР: диктовка; набиране, форматиране, запазване и изпращане на текст по електронна поща, с цел проверка на уменията на кандидатите за работа с компютърни и софтуерни приложения и възможностите за правопис, граматика, пунктуация и бързина.
2.СЪДЕБЕН ДЕЛОВОДИТЕЛ: съставяне на таблица в Excel; набиране, форматиране, запазване и изпращане на текст по електронна поща, с цел проверка на уменията на кандидатите за работа с компютърни и софтуерни приложения и възможностите за правопис, граматика и пунктуация.
Кандидатите се оценяват от конкурсната комисия с точки по шестобалната система, с помощта на предварително утвърдена от комисията методика за оценяване.
До трети етап на конкурса се допускат кандидати, които са получили оценка най-малко 4,50, като списъците с резултатите на допуснатите и недопуснатите кандидати се публикуват на посочените в т.VI места.
ІІІ ЕТАП – събеседване
Събеседването с кандидатите е с цел преценка на притежаваните от тях професионални и нравствени качества, както и познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността на съдебните служители в ПРБ.
Кандидатите се оценяват по шестобалната система. Индивидуалната им оценка се формира като средноаритметично число от сбора на оценките на членовете на комисията.
Крайната оценка се формира като средноаритметичен резултат от оценките от втори и трети етап, като окончателно се класират тези кандидати, чиято крайна оценка е не по-малко от 4,50.
Окончателните списъци с резултатите на класираните кандидати за конкретната длъжност се публикуват на посочените в т.VI места.
VI. МЯСТО ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА СПИСЪЦИ И СЪОБЩЕНИЯ, ВЪВ ВРЪЗКА С КОНКУРСА, С КОЙТО СЕ ОБЯВЯВАТ СВОБОДНИТЕ ЩАТНИ БРОЙКИ.
1.на информационното табло на входа на Съдебна палата – гр.Ямбол, ул. „Жорж Папазов" № 1, етаж І;
2.на интернет - страница на Окръжна прокуратура – гр.Ямбол - www.prb.bg/opyambol/.