Софийска градска прокуратура (СГП) внесе в Софийски градски съд (СГС) обвинителен акт срещу Г. С. (44 г.) за причиняване на смърт по непредпазливост при катастрофа с автомобил (престъпление по чл. 343, ал. 1, б. „в” вр. чл. 342, ал. 1 пр. 3 от НК).
На 18.08.2015 г. около 21.00 часа обвиняемият шофирал автомобил „Мерцедес Е230” по „Околовръстен път” посока от ул. Суходолска” към „Филиповско шосе”, като се движел от порядъка на 100 км/ч. Автомобилът имал шибидах, който бил отворен. На предната седалка до Г. С. седял пострадалият, а отзад се намирал друг мъж. И двамата мъже няколко пъти обърнали внимание на обвиняемия, че шофира бързо и превишава допустимата скорост. Казали му да намали, но то не го сторил и им отвърнал – „Гледай как върви колата”.
В един момент в района преди хотел-ресторанта „Езерото”, Г. С. предприел изпреварване, а по пътя нямало неравности или дупки, участъкът бил равен с две ленти за движение. Предвид високата скорост, пострадалият отново извикал „Какво правиш?!”. Шофьорът рязко завъртял волана, за да се върне в своята лента за движение, но изгубил контрол над автомобила и се ударил в бетонен блок на пътния банкет. При удара предното дясно колело изхвърчало, автомобилът се преобърнал на лявата си страна, по таван и дясна страна, и отново се върнал в нормално положение на останалите си три колела. При преобръщането му от шибидаха излязло тялото на пострадалия мъж и се установило при мантинелата.
След като автомобилът спрял движение, станало ясно, че обвиняемият и спътникът му, возещ се отзад, са добре, но липсвал пострадалият. Тогава и двамата излезли да го търсят и го забелязали да лежи по гръб до мантинелата. В този момент случайно по пътя минала линейка, която транспортирала пострадалия до МБАЛСМ „Пирогов”, където той починал вследствие на раните си от катастрофата.
При разследването не са установени технически причини, на които да се дължи настъпилото ПТП.
От изготвената комплексна медико-автотехническа експертиза е видно, причината за смъртта на мъжа, е открита черепно-мозъчна травма с увреждания на главния мозък. Скоростта на автомобила преди загубата на напречна устойчивост е била от порядъка и не по-малко от 100 км/ч. Опасната зона за спиране на автомобила за конкретните пътни условия и скорост 100 км/ч е 82 м, а при разрешената за населеното място скорост 50 км/ч е 29 м.
Предстои насрочване на делото в СГС.