Окръжна прокуратура – Благоевград е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу С.И. за извършено от него престъпление по чл. 343, ал. 4, вр. ал. 3, вр. 342, ал. 1 от НК.
Окръжна прокуратура – Благоевград е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу С.И. за извършено от него престъпление по чл. 343, ал. 4, вр. ал. 3, вр. 342, ал. 1 от НК.
Обвиняемият С.И. е правоспособен водач на МПС с категория „СЕ“ и към м. юни 2019 г. работел като шофьор на товарен автомобил „Мерцедес Актрос”, собственост на търговско дружество.
На 19.06.2019 г., И. заедно с други негови колеги тръгнали да закарат влекачи до порт Пиреа в Гърция. Пътували в колона през прохода „Юндола“ за ГКПП – Илинден, като обвиняемият бил трета кола. Движили се на около 40 метра един зад друг.
Около 14 ч. обвиняемият управлявал ТИР със скорост от порядъка на 74 км/ч. в посока от гр. Якоруда към гр. Разлог. В този участък пътят бил двупосочен, с по една лента за движение във всяка посока, разделени с непрекъсната линия „М1“. Времето било облачно, валял дъжд, а асфалтовата настилка - мокра. Разрешената скорост извън населено място била 90 км/ч. за леките автомобили и 80 км/ч. за товарния автомобил.
В определен момент, предвид предстоящото му навлизане в остър ляв завой, обвиняемият предприел намаляване на скоростта. Водачът не спазил задължението да контролира непрекъснато пътното превозно средство, довело до навлизане в платното за насрещно движение. По този начин той нарушил и забраната да не навлиза и да се движи в насрещната лента за движение, освен при изпреварване и заобикаляне.
Последвал удар с насрещно движещия се лек автомобил „Опел Астра“, който бил отхвърлен назад в крайпътна канавка. Управляваното от обвиняемия МПС блъснало и друг лек автомобил - м. „Сузуки Витара“, който също бил отхвърлен. Под въздействието на инерционните сили товарният автомобил напуснал платното за движение и преминавайки през банкета и крайпътната канавка вляво спрял в дървета в близост до пътя.
В резултат на предизвиканото от С.И. пътно-транспортно произшествие на място загинал един от пътниците, возещите се в „Сузуки Витара“. Според извършената експертиза, смъртта му се дължи на установените тежки и съчетани черепно-мозъчна и гръдна травма, като водещо значение има острата кръвозагуба от разкъсването на аортната дъга. На други двама участници в пътния инцидент били причинени средни телесни повреди.
Предстои съдът да насрочи разпоредително заседание по делото.