РАЙОННА ПРОКУРАТУРА – КЪРДЖАЛИ
ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 2 /две/ щатни бройки за длъжността „Съдебен деловодител“ в специализираната администрация на Районна прокуратура – Кърджали при условията на чл. 67, ал. 1, т. 1 от Кодекса на труда.
Изисквания за заемане на длъжността „съдебен деловодител“
Минимални изисквания, предвидени в нормативните актове:
За служител в администрацията на Прокуратурата на Република България може да бъде назначено лице, което
1/ е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
2/ е навършило пълнолетие;
3/ не е поставено под запрещение;
4/ не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер;
5/ не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
6/ отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността /да има завършено средно образование; да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, предвидени в Класификатора по чл. 341, ал. 1 от ЗСВ и в длъжностната характеристика за съответната длъжност/;
7/ да отговаря на изискванията за съвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ и
8/ да притежава необходимите професионални и нравствени качества;
За заемането на длъжността не се изисква трудов стаж и професионален опит.
Специфични изисквания:
1/ да притежава компютърна грамотност;
2/ да притежава отлични познания по правопис, граматика и пунктуация, както и много добра езикова култура, способност за работа в екип;
Описание на длъжността:
Съдебният деловодител приема, описва и изпраща всички входящи и изходящи документи, и осигурява информация за получената, и изпратената кореспонденция в РП – Кърджали или в териториалното отделение, в което работи; въвежда данни и извежда справочна информация в Унифицираната информационна система на Прокуратурата на Република България; извършва вписвания в съответните деловодни книги и регистри. Осъществява своевременно и коректно административно обслужване на гражданите. Изпълнява и други задачи възложени от административния ръководител, заместниците му, прокурорите и съдебния администратор.
Процедура по провеждане и оценяване на кандидатите на конкурса за длъжност – „съдебен деловодител“
Необходими документи за участие в конкурса
Писмено заявление за участие в конкурса /по образец/, към което се прилагат следните документи:
- Професионална автобиография – тип CV
- Заверено копие от кандидата на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и др.
- Заверено копие от кандидата на документ удостоверяващ компютърна грамотност
- Заверено копие от кандидата на документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и трудовия стаж.
- Медицинско свидетелство за работа.
- Медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психично заболяване.
- Декларация от кандидата по чл. 340а, ал. 1 от ЗСВ и чл. 91 от ПАПРБ /по образец/
- Декларация–съгласие за обработване на лични данни във връзка с кандидатстване за работа се попълва от кандидата при подаване на заявлението за участие в конкурсната процедура.
- Други документи по избор на кандидата, съобразно конкретните изисквания за длъжността, за която се кандидатства (вкл. и препоръки).
От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.
Кандидатите следва да подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурса в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението.
Документи, постъпили в деловодството след крайния срок за подаване, няма да бъдат разглеждани.
Декларация по чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ се попълва от лицето избрано в конкурсната процедура.
Място на подаване на документите:
Районна прокуратура – Кърджали с адрес: гр. Кърджали, ул. „Екзарх Йосиф“ № 1, деловодство на РП – Кърджали.
Конкурсът се провежда от комисия, назначена със заповед на Административния ръководител на РП – Кърджали, съобразно чл. 96, ал. 1 от ПАПРБ.
Конкурсната комисия:
- Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността;
- Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата;
- Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.
- В списъка на допуснатите кандидати се посочва датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и място за провеждането на конкурса.
- В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.
- Списъците се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на общодостъпно място – на информационното табло в приемното помещение в сградата на РП – Кърджали на ул. „Екзарх Йосиф“ № 1 както и на интернет страницата на Районна прокуратура – Кърджали.
- Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа;
- Провежда конкурса с допуснатите кандидати чрез събеседване и практическа задача и когато допуснатият кандидат е само един;
Допуснатите до участие в конкурса кандидати за длъжността „съдебен деловодител“ да се оценяват по следните показатели:
- познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността;
- познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България;
- професионална мотивация за работа в Прокуратура на Република България;
- Въз основа на проведения конкурс комисията класира кандидатите съобразно получения от тях резултат:
Резултатите се оформят след попълване на таблица за оценяване от всеки член на комисията по показателите, с точки по шестобалната система с точност до 0,25, като крайната оценка е средноаритметичен резултат от поставените оценки от всеки член на конкурсната комисия. Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4,50.
- В 3-дневен срок от приключване на конкурса, комисията представя на Административния ръководител протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати, и съобщава на участниците резултата от проведения конкурс на общодостъпно място – на информационното табло в приемното помещение в сградата на РП – Кърджали на ул. „Екзарх Йосиф“ № 1 както и на интернет страницата на Районна прокуратура – Кърджали.
Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се водят протоколи, които се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство.
Обявата е публикувана във вестник „Нов живот“, бр. 16 от 23 май 2025 г.