Окръжна Прокуратура гр. Хасково обявява конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „Съдебен деловодител“ в служба „Деловодство“ в Окръжен следствен отдел при Окръжна прокуратура гр. Хасково - 1 щатна бройка

Окръжна Прокуратура гр. Хасково, със Заповед № 126/2025г. на И.Ф. Административен ръководител на ОП-Хасково, обявява конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „Съдебен деловодител“ в служба „Деловодство“ в Окръжен следствен отдел при Окръжна прокуратура гр. Хасково - 1 щатна бройка

ОБЯВЯВА

конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „Съдебен деловодител“ в служба „Деловодство“ в Окръжен следствен отдел при Окръжна прокуратура гр. Хасково - 1 щатна бройка

 

1.Описание на длъжността:

Съдебният деловодител извършва деловодна дейност в съответствие с Правилника за администрацията на Прокуратурата на Република България и с Правилата за деловодната дейност и документооборота в ПРБ, като: приема и регистрира входяща кореспонденция; експедира изходяща кореспонденция; разпределя и направлява постъпилата поща; извършва вписвания в съответните деловодни книги, в ЦИССС и в УИС на ПРБ; подрежда и номерира документите към делата; приема, съхранява и предава по принадлежност веществените доказателства; предава на следователите разпределения им доклад; отговаря за подреждането и съхраняването на делата в деловодството; архивира приключени дела и преписки; изготвя и участва в статистическата дейност.

2.Изисквания за заемане на длъжността:

2.1. Общи изисквания:

2.1.1. Съгласно чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт и чл. 91 от ПАПРБ за съдебен служител може да бъде назначено лице, което:

-е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;

-е навършило пълнолетие;

-не е поставено под запрещение;

-не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;

-не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;

-отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит – за конкретната длъжност се изисква завършено средно образование, а трудов стаж и професионален опит не се изискват;

2.1.2. Лицето заемащо длъжността следва да е физически и психически здраво и да притежава необходимите професионални качества за изпълнение на задълженията посочени в описанието на длъжността;

2.1.3. Лицето заемащо длъжността следва да притежава необходимите нравствени качества, да спазва поведение в обществения живот, което не би уронило престижа на съдебната власт и е в съответствие с Етичния кодекс на съдебните служители;         

2.2. Специфични изисквания:

-познаване на  нормативната уредба, регламентираща дейността, правата и задълженията на съдебните служители в ПРБ;

-притежаване на познания по общи деловодни техники, съвременни офис процедури, работа със стандартно офис оборудване, стилистика, правопис и граматика;

-притежаване на компютърна грамотност и умения за работа с Интернет, електронна поща и софтуерните продукти на Microsoft Word, Microsoft Excel и Microsoft Outlook;

2.3. Ограничения за заемане на длъжността.

Не може да бъде назначено лице в случаите на чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ и чл. 107а, ал. 1 от Кодекса на труда.

Преди назначаването си на длъжността, лицето спечелило конкурса, следва да подаде декларация за липса на тези несъвместимости или за предприети действия за отстраняване на несъвместимости, при наличие на такива.

3.Начин на провеждане на конкурса:

Конкурса ще се проведе по реда на чл.97-чл.100 от ПАПРБ от конкурсна комисия в два етапа, както следва:

Първи етап:

Комисията разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. Писмено се съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказ, и възможността за възражение в 7-дневен срок от съобщаването му.

Втори етап:

Събеседване  с допуснатите до този етап кандидати, чрез което се установява в каква степен кандидатът притежава професионални и други качества, необходими за заемането на длъжността, както и проверка на практическите умения на всеки кандидат.

Кандидатите се оценяват от Комисията с точки по шестобалната система, по отделно за събеседването и проверката на практическите умения с оценки – минимална 1 и максимална 6, като оценката е средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията за всеки отделен кандидат, а крайната оценка от конкурса е средно аритметична стойност на двете оценки. Окончателно се класират само кандидатите с крайна оценка не по-малка от 4,50.

4.Необходими документи:

4.1. Писмено заявление за участие в конкурса с приложени към него:

-декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение и не е лишен от правото да заема определена длъжност;

-Саморъчно заверени преписи от документи за завършено средно образование;

-Саморъчно заверени преписи от документи за притежаване на компютърна грамотност;

-Саморъчно заверени преписи от документи за допълнителна квалификация и правоспособност, които са относими за длъжността;

-Саморъчно заверени преписи от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионален опит (при наличието на такива);

-Медицинско свидетелство за кандидатстване за работа (изрично да е вписвано къде и на каква длъжност се кандидатства);

-Автобиография;

-Удостоверение за психично здраве, издадено от Областен диспансер за психични заболявания по постоянен адрес с основание - за явяване на конкурс;

-Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, по преценка на кандидата.

4.2.Свидетелство за съдимост не се изисква тъй като същото ще бъде издадено служебно, по електронен път от Министерство на правосъдието.

5.Място и срок за подаване на документите:

Документите се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) на място в Окръжна прокуратура – Хасково, в сградата на Съдебна палата на адрес: гр. Хасково, бул. България № 144, ет. 3, служба „Регистратура и деловодство“ стая № 40, всеки работен ден от 08:30ч. до 17:00ч. в едномесечен срок от публикуването на настоящата обява в местен ежедневник.

6.Място за обявяване на съобщенията във връзка с провеждането на конкурса:

Съобщенията, свързани с конкурса ще се обявяват на таблото на Окръжна прокуратура гр. Хасково, в сградата на Съдебна палата на адрес гр. Хасково, бул. България № 144, ет. 3 и на интернет-страница на Окръжна прокуратура – Хасково – https://prb.bg/ophaskovo/ в секция „Кариери“.

Обявата е публикувана във вестник „Марица“ на 03.06.2025 г.

 

СПИСЪК на ДОПУСНАТИТЕ ДО УЧАСТИЕ кандидати в конкурса за заемане на длъжността „Съдебен деловодител“ в Служба „Деловодство“ в Окръжен следствен отдел при Окръжна прокуратура гр. Хасково, обявен със Заповед № ОП-126/02.06.2025 г. на И.Ф.Административния ръководител – Окръжен прокурор на Окръжна прокуратура – Хасково, както следва, по входящ номер:

1.Р. Георгиева,             Вх. № А-254/2025 г. от 04.06.2025 г.

2.В. Ставрева,              Вх. № А-285/2025 г. от 23.06.2025 г.

3.И. Нанкова,               Вх. № А-289/2025 г. от 25.06.2025 г.

4.Р. Маринова,             Вх.№ А-296/2025 г. от 30.06.2025 г.

5.З. Маркова,               Вх. № А-297/2025 г. от 01.07.2025 г.

6.Д. Димитрова,           Вх. № А-299/2025 г. от 01.07.2025 г.

 

Недопуснати кандидатиняма.

 

ОПРЕДЕЛЯ дата за проверка на практическите умения на допуснатите кандидати, както и събеседване с тях на 29.07.2025 г.-вторник, в кабинет №33А, Окръжна прокуратура-Хасково, бул. България № 144, ет. 3, както следва:

Практическа задача:

В 09:00 часа за Кандидатите под т. 1 и т. 2 – Р. Георгиева и В. Ставрева

В 09:30 часа за Кандидатите под т. 3 и т. 4 – И. Нанкова и Р. Маринова

В 10:00 часа за Кандидатите под т. 5 и т. 6 – Зл. Маркова и Д. Димитрова

Събеседване:

В 10:45 събеседване с кандидат Р. Георгиева

В 11:00 събеседване с кандидат В. Ставрева

В 11:15 събеседване с кандидат И. Нанкова

В 11:30 събеседване с кандидат Р. Маринова

В 11:45 събеседване с кандидат Зл. Маркова

В 12:00 събеседване с кандидат Д. Димитрова

 

С цел легитимиране, кандидатите следва да се явяват 10 минути по-рано от определения им час.

 

 

                            ПРЕДСЕДАТЕЛ:                  / п /

                                      ЧЛЕНОВЕ:                   1. / п /         2. / п /

 

 

П Р О Т О К О Л  № 2

 

Днес 29.07.2025 г. между 13:00 и 16.00 часа в гр. Хасково, в кабинет № 33A на Окръжна прокуратура – Хасково се проведе второто заседание на комисията за проверка на работите на кандидатите взели участие в конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжността „Съдебен деловодител“ в Окръжен следствен отдел при Окръжна прокуратура гр. Хасково, назначена със Заповед № ОП-161/04.07.2025 г. в състав:

Председател:

А. Костадинова – съдебен администратор на ОП-Хасково;   

Членове:

Д. Николов – системен администратор на ОП-Хасково и

А. Ников – системен администратор на ОП-Хасково

След приключване на първия и втория етап от конкурса комисията проведе заседание за преглед, оценяване /с точки по шестобалната система/ и изчисляване на резултатите.

В обявения начален час 09:00 часа се явиха кандидатите от първата група. В 09:30 часа се явиха кандидатите от втората група. В 10:00 часа се яви само единия от кандидатите, като не се яви кандидатът Д.Димитрова. До приключване на писмената част от конкурса на третата група, а именно 10:20 часа, Даниела Димитрова не се яви, както и не се яви до края на приключване на конкурсната процедура в 12:00 часа, когато приключи и събеседването с всички явили се 5 /петима/ кандидати. Нямаше постъпило обаждане, електронно писмо или друг вид съобщение, в което същата да обяви, че няма да се яви.

Конкурсът започна, проведе се и приключи с участието на останалите 5 /петима/ кандидати, както следва:

1.Р. Георгиева,             Вх. № А-254/2025 г. от 04.06.2025 г.

2.В. Ставрева,              Вх. № А-285/2025 г. от 23.06.2025 г.

3.И. Нанкова,               Вх. № А-289/2025 г. от 25.06.2025 г.

4.Р. Маринова,             Вх.№ А-296/2025 г. от 30.06.2025 г.

5.З. Маркова,               Вх. № А-297/2025 г. от 01.07.2025 г.

При явяването си кандидатите се легитимираха. Първо се проведе писмената част от конкурса, след което продължи по обявения ред и час събеседването с всеки кандидат. Конкурсът протече по обявените часове, без отклонение, като за всички кандидати бяха поставени в едни и същи времеви интервали както за писмената част, така и за събеседването.

Всеки член от комисията оцени самостоятелно кандидатите по показателите, като резултатите бяха нанесени в таблица, с цел получаване крайната оценка. Крайната оценка бе определена като средноаритметично число от оценките на членовете на комисията за всеки от кандидатите, както следва:

1.Р. Георгиева – крайна оценка 4,66

2.В. Ставрева – крайна оценка 5,79

3.И. Нанкова – крайна оценка 4,50

4.Р. Маринова – крайна оценка 4,66

5.З. Маркова – крайна оценка 4,75

 

След като кандидатите бяха оценени, Комисията

 

ОБЯВИ КРАЙНО КЛАСИРАНЕ НА КАНДИДАТИТЕ:

В. Ставрева – крайна оценка 5,79

З. Маркова – крайна оценка 4,75

Р. Георгиева – крайна оценка 4,66

Р. Маринова – крайна оценка 4,66

И. Нанкова – крайна оценка 4,50

 

Изготвен бе списък на класирането, който ще бъде публикуван на интернет страницата на ОП-Хасокво и ще бъде поставен на информационното табло на ОП-Хасково в срок.

 

                            ПРЕДСЕДАТЕЛ:

А.КОСТАДИНОВА:  ……/п/……..

                            ЧЛЕНОВЕ:

  1. Д.НИКОЛОВ:           ……/п/………..

 

  1. АТ.НИКОВ:   ……/п/………..

Прикачени документи