ОБЯВЯВА
На основание Заповед № ОП-176/01.08.2025 г. на И.Ф.Административния ръководител-Окръжен прокурор на Окръжна прокуратура – Хасково,
ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ПОДБОР
за съдебен служител на длъжността „ЧИСТАЧ“
в Звено „Информационно и техническо обслужване“
от общата администрация на Окръжна прокуратура – Хасково,
С РАБОТНО МЯСТО:
Изнесено работно място на Окръжен следствен отдел в гр. Свиленград.
- Описание на длъжността:
Почиства и дезинфекцира кабинети, санитарни възли, подове, коридори и складови помещения.
Почиства праха по мебелите, щорите, офис-техниката – компютри, принтери, телефони и др.
Периодично измива прозорци, врати, витрини.
Проветрява помещенията.
Следи за състоянието на помещенията след напускането им от работещите в тях.
Изхвърля отпадъците на определените места извън сградата.
Зарежда с миещи препарати, козметични средства и санитарно-хигиенни материали санитарните възли.
Полага грижи за растенията.
Съхранява поверените му уреди, както и ползваните препарати за почистване и дезинфекция.
Използва правилно и целесъобразно предоставените му технически средства и инвентар.
Ежедневно почиства праха по мебелите, щорите, растенията и офис-техниката (компютри, телефони и др.).
Ежедневно проветрява помещенията, освен такива със специален режим, където проветряването е недопустимо.
Най-малко веднъж на три месеца измива прозорци, витрини, врати на определените му помещения.
Почиства определените райони след ремонти или преместване на служители.
Следи за състоянието на помещенията след напускането им от работещите в тях.
През работно време и извън него следи за съхраняването на документите, делата имуществото на Прокуратурата.
Събира и изхвърля отпадъците на определените места в или извън сградата.
Зарежда с миещи препарати и санитарно-хигиенни материали санитарните възли, за които отговаря, и следи за тяхното изразходване.
Изключва електрическото захранване в помещенията след приключване на работното време.
Прави заявка, чрез Домакина за необходимите санитарно-хигиенни материали и препарати.
Грижи се и полива растенията и отстранява изсъхналите листа.
Изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на прокуратурата или от съдебния администратор.
Има задължения и носи отговорност за спазване законодателството на Република България, всички вътрешни правила, правилници и заповеди, касаещи дейността на ПРБ.
Запазва в тайна данните и фактите, представляващи нормативно защитена информация и станали му известни при и/или по повод служебната му дейност.
2.Изисквания за заемане на длъжността:
2.1. Общи изисквания:
2.1.1. Съгласно чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт и чл. 91 от ПАПРБ за съдебен служител може да бъде назначено лице, което:
-е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
-е навършило пълнолетие;
-не е поставено под запрещение;
-не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
-не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
-отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит – за конкретната длъжност се изисква завършено основно образование, а трудов стаж и професионален опит не се изискват;
2.1.2. Лицето заемащо длъжността следва да е физически и психически здраво и да притежава необходимите професионални качества за изпълнение на задълженията посочени в описанието на длъжността;
2.1.3. Лицето заемащо длъжността следва да притежава необходимите нравствени качества, да спазва поведение в обществения живот, което не би уронило престижа на съдебната власт и е в съответствие с Етичния кодекс на съдебните служители;
2.2. Ограничения за заемане на длъжността.
Не може да бъде назначено лице в случаите на чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ и чл. 107а, ал. 1 от Кодекса на труда.
Преди назначаването си на длъжността, лицето избрано при подбора, следва да подаде декларация за липса на тези несъвместимости или за предприети действия за отстраняване на несъвместимости, при наличие на такива.
3.Начин на провеждане на процедурата за подбор:
След изтичане на срока за подаване на документите за участие в процедурата за подбор ще бъдат разгледани постъпилите заявления, ще се извърши преценка дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на изискванията за заемане на длъжността. Ще бъде проведено събеседване само с кандидатите, които напълно отговарят на изискванията.
4.Необходими документи:
4.1. Писмено заявление за участие в подбора (публикуван е образец на сайта на ОП-Хасково). Към заявлението се прилагат:
4.2. Декларация по чл. 91, т.1-т.5 от ПАПРБ от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария (публикуван е образец на сайта на ОП-Хасково);
4.3. Декларация по чл. 340а, ал. 1 и ал. 2 от ЗСВ от кандидата, че не поставен под запрещение, не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер и не е лишен от право да заема определена длъжност (публикуван е образец на сайта на ОП-Хасково);
4.4. Подробна автобиография;
4.5. Саморъчно заверена диплома за завършено образование. За длъжността се изисква основно образование;
4.6. Медицинско свидетелство за започване на работа (изрично да е вписано къде и на каква длъжност се кандидатства);
4.7. Саморъчно заверени преписи от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионалния опит (при наличието на такива);
4.8. Удостоверение за психично здраве от Областен диспансер за психични заболявания издадено по постоянен адрес, след преминат преглед, с основание - за започване на работа;
4.9. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, по преценка на кандидата.
Свидетелство за съдимост не се изисква тъй като същото ще бъде издадено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието.
- Място и срок за подаване на документите:
5.1. Документите се подават лично или чрез нотариално упълномощен пълномощник в 15-дневен срок считано от деня следващ датата на публикуване на обявлението за провеждане на подбора на Интернет страницата на Окръжна прокуратура – Хасково, както и в специализирания сайт на www.jobs.bg. Краен срок за подаване на документите е 15.08.2025 г.включително.
5.2. Подаването на документите е единствено на място в гр. Хасково, Съдебна палата, бул. България № 144, ет. 3, служба „Регистратура и деловодство“ стая № 39, всеки работен ден от 08:30 ч. до 17:00 ч. Документи по електронен път с регистрация в jobs.bg не могат да бъдат подавани.
- Всички съобщенията във връзка с провеждането на процедурата за подбор ще бъдат обявявани на следните места:
Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати, датата за провеждане на събеседването и други съобщения ще се обявяват на таблото пред служба „Регистратура и деловодство“ на Окръжна прокуратура гр. Хасково и на интернет-страницата на Окръжна прокуратура гр. Хасково – https://prb.bg/ophaskovo/ в секция „Кариери“.
Обявата е публикувана в специализирания сайт за работа www.jobs.bg на 01.08.2025 г.