Окръжна Прокуратура гр. Хасково обявява конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „Съдебен деловодител“ в Окръжна прокуратура гр.Хасково-1 щатна бройка

ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА-ХАСКОВО, със Заповед № ЛС-30/2024г. на административен ръководител на ОП-Хасково, обявява конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжността „Съдебен деловодител“ в Окръжна прокуратура гр.Хасково.

ОБЯВА

конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „Съдебен деловодител“ в Окръжна прокуратура гр.Хасково-1 щатна бройка

1.Описание на длъжността:

Съдебният деловодител извършва деловодна дейност в прокуратурата в съответствие с Правилника за администрацията на Прокуратурата на Република България  и с Правилата за деловодната дейност и документооборота в ПРБ, като: приема и регистрира входяща кореспонденция; изпраща изходяща кореспонденция; разпределя и направлява постъпилите документи; образува в дела и преписки разпределените входящи документи; извършва вписвания в съответните деловодни книги и в УИС на ПРБ; подрежда и номерира документите към делата; приема, съхранява и предава по принадлежност веществените доказателства; предава на прокурорите разпределения им доклад; получава от прокурорите изготвените от тях актове и кореспонденция; следи за изтичане на съответните процесуални срокове; отговаря за подреждането и съхраняването на делата в деловодството; предоставя справки по дела и преписки; архивира приключени дела и преписки, изготвя и участва в статистическата дейност.

2.Изисквания за заемане на длъжността:

2.1. Общи изисквания:

2.1.1. Съгласно чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт и чл. 91 от ПАПРБ за съдебен служител може да бъде назначено лице, което:

-е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;

-е навършило пълнолетие;

-не е поставено под запрещение;

-не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;

-не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;

-отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит – за конкретната длъжност се изисква завършено средно образование, а трудов стаж и професионален опит не се изискват;

2.1.2. Лицето заемащо длъжността следва да е физически и психически здраво и да притежава необходимите професионални качества за изпълнение на задълженията посочени в описанието на длъжността;

2.1.3. Лицето заемащо длъжността следва да притежава необходимите нравствени качества, да спазва поведение в обществения живот, което не би уронило престижа на съдебната власт и е в съответствие с Етичния кодекс на съдебните служители;         

2.2. Специфични изисквания:

-познаване на  нормативната уредба, регламентираща дейността, правата и задълженията на съдебните служители в ПРБ;

-притежаване на познания по общи деловодни техники, съвременни офис процедури, работа със стандартно офис оборудване, стилистика, правопис и граматика;

-притежаване на компютърна грамотност и умения за работа с Интернет, електронна поща и софтуерните продукти на Microsoft Word, Microsoft Excel и Microsoft Outlook;

2.3. Ограничения за заемане на длъжността.

Не може да бъде назначено лице в случаите на чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, чл. 92, ал.1 от ПАПРБ и чл.107а, ал.1 от Кодекса на труда.

Преди назначаването си на длъжността, лицето спечелило конкурса, следва да подаде декларация за липса на тези несъвместимости или за предприети действия за отстраняване на несъвместимости, при наличие на такива.

3.Начин на провеждане на конкурса:

Конкурса ще се проведе по реда на чл.97-чл.100 от ПАПРБ от конкурсна комисия в два етапа, както следва:

Първи етап:

Комисията разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. Писмено се съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказ, и възможността за възражение в 7-дневен срок от съобщаването му.

Втори етап:

Събеседване  с допуснатите до този етап кандидати, чрез което се установява в каква степен кандидатът притежава професионални и други качества, необходими за заемането на длъжността, както и проверка на практическите умения на всеки кандидат.

Кандидатите се оценяват от Комисията с точки по шестобалната система, по отделно за събеседването и проверката на практическите умения с оценки – минимална 1 и максимална 6, като оценката е средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията за всеки отделен кандидат, а крайната оценка от конкурса е средно аритметична стойност на двете оценки. Окончателно се класират само кандидатите с крайна оценка не по-малка от 4,50.

4.Необходими документи:

4.1. Писмено заявление за участие в конкурса с приложени към него:

-декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение и не е лишен от правото да заема определена длъжност;

-Саморъчно заверени преписи от документи за завършено средно образование;

-Саморъчно заверени преписи от документи за притежаване на компютърна грамотност;

-Саморъчно заверени преписи от документи за допълнителна квалификация и правоспособност, които са относими за длъжността;

-Саморъчно заверени преписи от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионален опит (при наличието на такива);

-Медицинско свидетелство за явяване на конкурс;

-Автобиография;

-Удостоверение за психично здраве, издадено от Областен диспансер за психични заболявания по постоянен адрес за явяване на конкурс;

-Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, по преценка на кандидата.

4.2.Свидетелство за съдимост не се изисква тъй като същото ще бъде издадено служебно, по електронен път от Министерство на правосъдието.

5.Място и срок за подаване на документите:

Документите се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) на място в Окръжна прокуратура – Хасково, в сградата на Съдебна палата - Хасково с адрес: гр.Хасково, бул.„България“ № 144, ет. 3, служба „Регистратура и деловодство“ стая № 40, всеки работен ден от 08:30ч. до 17:00ч. в едномесечен срок от публикуването на настоящата обява в местен ежедневник.

6.Място за обявяване на съобщенията във връзка с провеждането на конкурса:

Съобщенията, свързани с конкурса ще се обявяват на таблото на Окръжна прокуратура гр.Хасково, в сградата на Съдебна палата-Хасково с адрес гр.Хасково, бул.„България“ № 144, ет. 3 и на интернет-страница на Окръжна прокуратура – Хасково – https://prb.bg/ophaskovo/ в секция „Кариери“.

Обявата е публикувана във вестник „Марица“ на 05.11.2024г.

Прикачени документи