Окръжна прокуратура – Благоевград внесе за разглеждане в съда обвинителен акт срещу Р. Б., който нарушил правилата за движение по пътищата и по непредпазливост причинил смъртта на велосипедист – престъпление по чл. 343, ал. 1 б. „в” вр. чл. 342, ал. 1 пр. 3 от НК.
На 14.06.2013 г. в гр. Благоевград обвиняемият Б. - правоспособен водач, управлявал лек автомобил марка „Шкода“. На кръстовището на улиците „Митрополит Борис“ и „Братя Миладинови“, движейки се по път без предимство, той спрял пред пътния знак Б1 „Пропусни движещите се по пътя с предимство“.
По същото време от лявата страна на управляваното от обвиняемия МПС, по платното за движение с предимство, приближавал микробус, чийто водач подал светлинен сигнал, с който заявил намерението си да завие надясно - по пътя по който се е движил автомобилът на Б.. Независимо, че микробусът ограничавал видимостта му, обвиняемият предприел маневра „завиване наляво“ и ускорил движението си. Към този момент микробусът завивал надясно покрай „Шкода“-та на обвиняемия от лявата му страна и навлязъл в платното за движение на пътя без предимство.
Зад микробуса се движел велосипедистът М. С. със скорост от около 20 км/ч., за когото имало пътен знак БЗ „Път с предимство“ и Д17 „Пешеходна пътека“.
Обвиняемият първоначално не възприел приближаващия от лявата му страна по платното за движение с предимство велосипед и продължил движението си. В момента, в който го видял Б. се движел със скорост 19 км./ч. Той предприел спиране на автомобила, но въпреки това последвало ПТП между управляваното от обвиняемия МПС и велосипедиста. В резултат на удара, тялото на велосипедиста отскочило напред и се прехвърлило през задната част на автомобила, като паднало върху пътната настилка. В резултат на получена тежка черепно мозъчна травма и настъпилите от нея усложнения след няколко дни велосипедистът починал.
Заключението на вещите лица по назначената и изготвена по делото комплексната авто-техническа и съдебно медицинска експертиза е изяснило всички обстоятелства, относно причините за възникването и механизма на ПТП.
Експертите са категорични, че автомобилът, управляван от Б. е имал техническа възможност да предотврати удара с велосипедиста, като навлезе в кръстовището с равномерна скорост до около 9 км./ч. По този начин, след своевременно възприемане на опасността и спиране не би настъпило ПТП.
Разпитан в хода на досъдебното производство обвиняемият се ползва от правото си да не дава обяснения. Заявява единствено, че не е извършил посочените нарушения по ЗДвП и няма вина за настъпилото ПТП.
Предстои съдът да насрочи първото заседание по делото.