Прокурор от Кърджали разкри пред десетокласници статута на магистратите

4 Декември 2015 г.

Прокурорът Мирослав Кръстев от Районна прокуратура-Кърджали разясни днес пред десетокласници от Гимназията с преподаване на чужди езици „Христо Ботев“ в града как работят магистратите. Лекцията бе на тема „Представяне на професиите съдия, прокурор, следовател и запознаване със статута на магистратите“, а срещата се проведе по съвместната програма на Висшия съдебен съвет и Министерство на образованието и науката.

Прокурорът Мирослав Кръстев от Районна прокуратура-Кърджали разясни днес пред десетокласници от Гимназията с преподаване на чужди езици „Христо Ботев“ в града как работят магистратите. Лекцията бе на тема „Представяне на професиите съдия, прокурор, следовател и запознаване със статута на магистратите“, а срещата се проведе по съвместната програма на Висшия съдебен съвет и Министерство на образованието и науката.. В презентацията бяха изяснени основните моменти от правомощията и компетентността на посочените фигури в съдебната система.

Учениците проявиха интерес и задаваха въпроси от правно естество – като например за разпространението на наркотични вещества и доказването на престъплението, както и за употребата им.  Десетокласниците се интересуваха могат ли да бъдат защитени, ако свидетелстват срещу извършител на  такова престъпление, какво е „условно“ осъждане и винаги ли се стига до истинския извършител на криминалните деяния. Учениците задаваха въпроси към прокурор Мирослав Кръстев и за събирането на доказателства и за правилата на поведението им при призоваване в полицията.

Наскоро, по същата програма, в гимназия „Христо Ботев“ младши прокурорът от Районна прокуратура-Кърджали Петър Петров  изнесе лекция на тема „Домашното насилие над малолетни и непълнолетни и мерките за защита на правата на жертвите“.  Пред десетокласниците магистратът обяснени какво представлява домашното насилие, кои могат да бъдат извършители на същото, компетентните органи за сезиране при такива случаи, както и процедурата по установяването му и налагане на ограничителни мерки. Учениците се интересуваха дали конкретни случаи от живота могат да се квалифицират като домашно насилие, какво могат да направят те, ако са или са станали свидетели.