Конкурс за заемане на 1 щатна бройка за съдебен служител на длъжност “съдебен статистик”, при условията на чл. 68 ал.1 т.3 от Кодекса на труда

АПЕЛАТИВНА ПРОКУРАТУРА-ПЛОВДИВ ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 1 щатна бройка за съдебен служител на длъжност “съдебен  статистик”,  при условията на чл. 68 ал.1 т.3 от Кодекса на труда – за заместване на работник или служител, който отсъства от работа.

Изискания за заемане на длъжността:

Общи изисквания: Кандидатът да е лице, което: е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; е навършило пълнолетие; не е поставено под запрещение;

не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; да отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ; да има  минимум  средно образование;  да притежава необходимите нравствени и професионални качества, съответстващи на Кодекса за етично поведение на съдебните служители;  не страда от психическо заболяване. За  заемането  на  конкурсната  длъжност  не  се  изисква  трудов  стаж.

Допълнителни изисквания: притежава отлична компютърна грамотност – владеене на Microsoft Windows, Internet; умения за работа със стандартно офис оборудване и  софтуерни  продукти; отлични комуникативни умения и способност за работа с граждани и в екип. Кандидатите следва да са запознати с Правилника за администрацията на Прокуратура на РБ и Етичния кодекс на съдебните служители.

Кратко описание на длъжността: Съдебният статистик подпомага административния ръководител,  прокурорите,  съдебния администратор  и  системния  администратор при осъществяване на информационната дейност,  както и при  събирането, обработката  и  обобщаването  на  статистическите  данни. Отговаря за правилното въвеждане, извличане, обработка и анализ на данни в УИС.

Необходими документи: Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурс в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението. Към заявлението се прилагат: Подробна автобиография; Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставен под запрещение и не е лишен от правото да заема определена длъжност;  Заверено копие  на  диплом за завършено  образование /минимум средно/; Заверен  препис  от  документ  за  компютърна  грамотност - Microsoft Windows, Internet /удостоверение, диплома и др./; Заверени преписи от документи, удостоверяващи трудовия стаж и професионален опит /при  наличие  на  такива/; Медицинско свидетелство за работа; Документ, че лицето не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред; По  преценка  на  кандидата могат да бъдат представи и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които той притежава.

От кандидатите  не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.

Декларация по чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ се попълва от лицето избрано в конкурсната процедура.      

Копията на посочените документи  следва да бъдат саморъчно заверени.

При подаване на документите да се представят оригиналите, за сверяване.

Начин на провеждане на конкурса: Конкурсът  ще се проведе от комисия, чийто състав се определя със заповед по реда  на чл. 96 от ПАПРБ,  на два етапа: 1 етап: по документи, 2 етап: събеседване,  поставяне на практически  задачи и въпроси.

Първи етап: Комисията разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността.  Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата.  Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати.  В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по–рано от 14 дни от оповестяване на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса.  В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им.  Списъците се подписват от членовете на комисията и не по–късно от 7 дни след изтичане срока на подаване на заявленията за участие в конкурса, се поставят на общодостъпно място на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.6, както и на интернет страницата на Апелативна прокуратура – Пловдив: https://prb.bg/applovdiv/bg/karieri;  Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа, като изрично посочва възможността за възражение до административния ръководител в 7-дневен срок от съобщаването им.

Втори етап – събеседване,  поставяне на практически задачи и въпроси: Комисията провежда лично събеседване  и  поставя  практически задачи и въпроси  /в  областта на  MS Windows, MS Office и др./ на всеки от допуснатите кандидати.  Членовете на комисията оценяват: професионалната подготовка и качествата, необходими  за заемане на длъжността; познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността; познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България; професионална мотивация за работа в АП-Пловдив.

Въз основа на проведения конкурс комисията  класира кандидатите съобразно получения от тях резултат.  Всеки член от комисията оценява кандидатите с оценка по шестобалната система. Крайната оценка от етапа е средноаритметичното число от оценките на отделните членове на комисията, за всеки кандидат.  Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4,50.

Комисията провежда конкурса по посочения по–горе начин и когато допуснатият кандидат е само един.

Комисията заседава в пълен състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решенията се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол. Въз основа на получената оценка, комисията извършва класиране на кандидатите.

В 3-дневен срок от приключване на конкурса, комисията представя на административния ръководител протоколът от проведения конкурс и документите на класираните кандидати.

Административният ръководител на Апелативна прокуратура – Пловдив, със заповед определя лицето класирано на първо място, за спечелило конкурса.

Цялата информация във връзка с конкурса /протоколи от работата на комисията, списъци и други съобщения/ да се оповестяват своевременно в Интернет – страницата на Апелативна прокуратура – гр.Пловдив и на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.6.

Място на подаване на документи: Всеки работен ден от 09.00 до 12.00 и от 13.00 до 16.00 часа в сградата на Апелативна прокуратура гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.VІII, стая 802,  Служба „Регистратура и деловодство“, където  се  предоставя  и  длъжностна  характеристика.

 

Обявата е публикувана във вестник  24 часа, брой 296 от 11.12.2024 г.

Прикачени документи