Конкурс за заемане на 1 щатна бройка за съдебен служител на длъжност “съдебен деловодител”

АПЕЛАТИВНА ПРОКУРАТУРА-ПЛОВДИВ ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 1 щатна бройка за съдебен служител на длъжност “съдебен  деловодител”  при условията на чл. 67 ал.1 т.1 от КТ.

Изискания за заемане на длъжността

Общи изисквания: Кандидатът да е лице, което е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; е навършило пълнолетие; не е поставено под запрещение; не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; отговаря  на  минималните  изисквания  за  степен  на  завършено  образование  и  ранг  или  професионален  опит, както  и на  специфичните  изисквания,  предвидени  в  нормативните  актове  за  заемане  на  съответната  длъжност; да отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ; има минимум средно  образование; да притежава необходимите нравствени и професионални качества, съответстващи на Кодекса за етично поведение на съдебните служители; не страда от психическо заболяване. За  заемането  на  конкурсната  длъжност  не  се  изисква  трудов  стаж  и  професионален  опит.

Допълнителни изисквания: притежава добра компютърна грамотност – владеене на Microsoft Windows, Internet; умения за работа със стандартно офис оборудване; организираност  и  експедитивност  в  работата; отлични комуникативни умения,  и  способност  за работа с граждани и в екип. Кандидатите следва да са запознати с Правилника за администрацията на Прокуратура на РБ и Етичния кодекс на съдебните служители.

Кратко описание на длъжността: Приема  и регистрира   входящата  кореспонденция;  Изпраща   изходящата  кореспонденция;  Осигурява информация  за  получената  и  изпратената  кореспонденция;  Образува  в дела  и  преписки  разпределените  входящи  документи;  Извършва  вписвания  в  съответните  деловодни  книги  и  в  Унифицираната  информационна  система  на  ПРБ;  Предава  на  прокурорите  разпределения  доклад;  Отговаря  за  подреждането  и съхраняването  на  делата  в  деловодството;  Изпраща обратно  делата  и  преписките,  постъпили  от  други  прокуратури,  след  приключване  на  преписката  в  АП-Пловдив;  Предоставя справки  по  делата  и  преписките;  Подготвя  и  изпраща  до  съответната  инстанция  делата  и  преписките,  по  които са  постъпили  жалби; Подготвя  и  предава   в  архив  приключените  дела  и  преписки,  подлежащи  на  архивиране;  Осигурява  информация,  необходима  на прокурорите в  АП-Пловдив;  Въвежда  данни  в  УИС  на  ПРБ  относно  всички  преписки,  досъдебни  производства  и  относно  цялата  входяща  и  изходяща  кореспонденция  на  АП-Пловдив,  както  и  извежда  справочната  информация  от  УИС  на  ПРБ.

Необходими документи: Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурс в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението. Към заявлението се прилагат: Подробна автобиография; Декларация от кандидата,  за  обстоятелствата  по  чл. 91  от  ПАПРБ -  че е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария,   навършил  е пълнолетие,  не е поставен под запрещение,  не  е  осъждан  на  лишаване  от свобода  за  умишлено  престъпление  от  общ  характер,  не е лишен  по  съответния  ред от правото да заема определена длъжност;  отговаря  на  минималните  изисквания  за  степен  на  завършено  образование  и  ранг  или  професионален  опит, както  и на  специфичните  изисквания,  предвидени  в  нормативните  актове  за  заемане  на  съответната  длъжност; Заверено копие  на  диплом за завършено  образование /минимум средно/; Заверен  препис  от  документ  за  компютърна  грамотност - Microsoft Windows, Internet  /удостоверение, диплома и др./; Заверени преписи от документи, удостоверяващи трудовия стаж и професионален опит /при  наличие  на  такива/; Медицинско свидетелство за работа; Документ,  че  лицето  не  страда  от  психически  заболявания,  удостоверено  по  съответния  ред; По  преценка  на  кандидата  могат да бъдат  представи и други документи,  свързани  с  изискванията  за  заемане  на  длъжността,  които  той  притежава.

От кандидатите  не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото да бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.

Декларация по чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ се попълва от лицето избрано в конкурсната процедура.      

Копията на посочените документи  следва да бъдат саморъчно заверени.

При подаване на документите да се представят оригиналите, за сверяване.

Начин на провеждане на конкурса: Конкурсът  ще се проведе от комисия, чийто състав се определя със заповед по реда  на чл. 96 от ПАПРБ,  на два етапа:  1 етап: по документи,  2 етап: събеседване,  поставяне на практически  задачи и въпроси.

Първи етап: Комисията разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по–рано от 14 дни от оповестяване на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса. В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им. Списъците се подписват от членовете на комисията и не по–късно от 7 дни след изтичане срока на подаване на заявленията за участие в конкурса, се поставят на общодостъпно място на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3 ет.6, както и на интернет страницата на Апелативна прокуратура – Пловдив: https://prb.bg/applovdiv/bg/karieri. Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа, като изрично посочва възможността за възражение до административния ръководител в 7-дневен срок от съобщаването им.

Втори етап – събеседване, поставяне на практически  задачи и въпроси: Комисията провежда лично събеседване  и  поставя  практически задачи и въпроси  /в  областта на  MS Windows, MS Office и др./ на всеки от допуснатите кандидати. Членовете на комисията оценяват: уменията и качествата, необходими  за заемане на длъжността; познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България; професионална мотивация за работа в АП-Пловдив.

Въз основа на проведения конкурс комисията  класира кандидатите съобразно получения от тях резултат.  Всеки член от комисията оценява кандидатите с оценка по шестобалната система. Крайната оценка от етапа е средноаритметичното число от оценките на отделните членове на комисията, за всеки кандидат.  Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4,50. Комисията провежда конкурса по посочения по–горе начин и когато допуснатият кандидат е само един. Комисията заседава в пълен състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решенията се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол. Въз основа на получената оценка, комисията извършва класиране на кандидатите. В 3-дневен срок от приключване на конкурса, комисията представя на административния ръководител протоколът от проведения конкурс и документите на класираните кандидати. Административният ръководител на Апелативна прокуратура – Пловдив, със заповед определя лицето класирано на първо място, за спечелило конкурса. Цялата информация във връзка с конкурса /протоколи от работата на комисията, списъци и други съобщения/ да се оповестяват своевременно в Интернет – страницата на Апелативна прокуратура – гр.Пловдив и на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.6.

Място на подаване на документи: Всеки работен ден от 09.00 до 12.00 и от 13.00 до 16.00 часа в сградата на Апелативна прокуратура гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.VІII, стая 802, където да се предоставя и длъжностна характеристика.

Цялата информация във връзка с конкурса /протоколи от работата на комисията, списъци и други съобщения/ ще се оповестяват своевременно в Интернет – страницата на Апелативна прокуратура – гр.Пловдив и на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.6.

 

Обявата е публикувана във вестник  24 часа, брой  146  от  20.06.2024г.

Прикачени документи