КОНКУРС за заемане на 2 (две) свободни щатни бройки за съдебни служители на длъжност „съдебен секретар” при условията на чл.67 ал.1 т.1 КТ

РАЙОННА ПРОКУРАТУРА-ПЛОВДИВ

ОБЯВЯВА КОНКУРС

със Заповед РП №-95/22.05.2024 г. за заемане на 2 (две) свободни щатни бройки за съдебни служители на длъжност „съдебен секретар” при условията на чл.67 ал.1 т.1 КТ

На основание чл. 91 от ПАПРБ конкурсите да се проведат с кандидати, които отговарят на следните условия:

Общи изисквания – за служител в администрацията на ПРБ се назначава лице, което е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; е навършило пълнолетие; не е поставено под запрещение; не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност; притежава необходимите нравствени и професионални качества.

Образование: минимум средно образование

За заемането на конкурсните длъжности не се изисква трудов стаж и професионален опит.

Допълнителни квалификации: притежава добра компютърна грамотност, умения за работа със стандартно офис оборудване

Функционални изисквания: Кандидатите следва да са запознати с: Правилника за администрацията на Прокуратура на РБ, Етичния кодекс на съдебните служители, Правила за работа със софтуерни продукти, Правила за използване на различните видове пишеща, копирна и офис техника

Специални умения /компетенции/: организираност и експедитивност в работата; комуникативност; умения за работа в екип; стремеж към успех и желание да развива собствения си потенциал

Описание на длъжността „съдебен деловодител“: приема и регистрира входящата кореспонденция; експедира изходящата кореспонденция; осигурява информация за получената и изпратената кореспонденция; разпределя и направлява постъпилата поща; образува в дела и преписки разпределените входящи документи; извършва вписвания в съответните деловодни книги; приема, съхранява и предава по принадлежност веществените доказателства, води опис на съдържанието им и ги връща след приключване на делата съгласно указанията на прокурора; въвежда данни в Унифицираната информационна система на ПРБ; извежда справочната информация от Унифицираната информационна система на ПРБ; осигурява съхранението на всички свършени и подлежащи на архивиране дела и преписки, деловодни книги и документи.

Описание на длъжността „съдебен секретар“: в сроковете, предвидени в Правилника за работа в Прокуратурата, изготвя в машинописен вид проекти на постановления, актове и писма, изготвени от прокурорите, като спазва правилата за правопис и пунктуация, правилата за оформянето на документи съгласно Инструкцията за деловодната дейност и документооборота в ПРБ; реда и начина за разполагане на материалите при печатане на различни документи; при провеждане на срещи и заседания съставя протоколи, като записва точно изказванията на участниците.

Описание на длъжността „съдебен архивар“: приема от съдебните деловодители с протокол дела, преписки и други книжа за съхраняване след приключване на работата по тях и носи отговорност за тях; участва в постоянно действащата експертна комисия, отговаряща за обработка, предаването и съхранението на документи в архив; поддържа деловодни книги за документите, архивира и осигурява достъп до тях на правоимащите лица; организира ползването на архивните документи, предоставя документи от учрежденския архив, по които са постъпили нови материали, след получаване на заявка от съдебните деловодители, чрез която се изискват архивните единици; изготвя/дописва опис на наблюдателните материали; грижи се и носи отговорност за опазване на архивния фонд на структурата; участва в комисията, определена да извърши физическото унищожаване на документи и дела с изтекъл срок на съхранение.

Всеки съдебен служител има задължения и носи отговорност за спазване законодателството на Република България, всички вътрешни правила, правилници и заповеди, касаещи дейността на ПРБ; извършва и други задачи, възложени от прекия ръководител, свързани с изпълнение на длъжността. При изпълнение на възложените задачи, не се допуска закъснения, забавяне или други отклонения.

Минимален размер на трудовото възнаграждение за длъжността – съгласно Класификатора на длъжностите в ПРБ.

Необходими документи за участие в конкурсите: Писмено заявление за участие в конкурсната процедура; подробна автобиография; декларация от кандидата за обстоятелствата по чл.91 от ПАПРБ - че е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, навършил е пълнолетие, не е поставен под запрещение, не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер, не е лишен по съответния ред от правото да заема определена длъжност, и отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност; заверени копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен /минимум средно образование/; заверени документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит (при наличие на такъв); карта (медицински документ) за проведен предварителен медицински преглед; документ, че лицето не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред. Могат да бъдат приложени и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава.

От кандидатите не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред. Декларация по чл.92 ал.1 от ПАПРБ  се подава от лицата, избрани в конкурсните процедури.

Начин на провеждане на конкурсите: Конкурсите ще се проведат от отделни комисии, чийто състав се определя с отделни заповеди по реда на чл.96 от ПАПРБ.    

За длъжностите „съдебен деловодител“ и „съдебен архивар“ – два етапа

І етап–по документи. Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по – рано от 14 дни от оповестяване на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса. В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им. Списъците се подписват от членовете на комисията и не по – късно от 7 дни след изтичане срока на подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на общодостъпно място на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3 ет.6, както и на интернет страницата на Районна прокуратура–Пловдив: https://www.prb.bg/bg/rpplovdiv/karieri/ Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа, като изрично се посочи възможността за възражение до административния ръководител в 7-дневен срок от съобщаването му. Комисията провежда конкурса чрез събеседване и когато допуснатият кандидат е само един.

ІІ етап – събеседване с Комисията, имащо за цел да провери комуникативните умения на кандидатите и тяхната мотивация за работа в съдебната система. Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели: познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността; познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България; професионална мотивация за работа в РП Пловдив. Всеки член на комисията оценява кандидатите с оценки по шестобалната система. Крайната оценка е средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията. Въз основа на проведения конкурс всяка Комисия класира кандидатите съобразно получения от тях резултат. Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.

За длъжностите „съдебен секретар“ – три етапа

І етап–по документи. Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по – рано от 14 дни от оповестяване на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса. В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им. Списъците се подписват от членовете на комисията и не по – късно от 7 дни след изтичане срока на подаване на заявленията за участие в конкурса се поставят на общодостъпно място на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3 ет.6, както и на интернет страницата на Районна прокуратура–Пловдив: https://www.prb.bg/bg/rpplovdiv/karieri/ Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа, като изрично се посочи възможността за възражение до административния ръководител в 7-дневен срок от съобщаването му. Комисията провежда конкурса и когато допуснатият кандидат е само един

ІІ етап- проверка на практическите умения при работа с компютър, включваща диктовка на еднотипен текст с различна скорост -  писане на компютър, оформление на текст, работа с електронна поща. Комисията оценява изпълнението на всяка от точките от практическата задача. За правилно изпълнена практическа задача максималния брой точки е 6 (по 1 т. за справяне с всяка една от точките на задачата), които се приравняват на оценка по шестобалната система. Крайната оценка от този етап е средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията за всеки отделен кандидат. До събеседване с комисията се допускат само кандидатите, които са получили оценка най-малко 4.50

ІІІ етап–събеседване с Комисията, имащо за цел да провери комуникативните умения на кандидатите и тяхната мотивация за работа в съдебната система. Допуснатите до този етап в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели: познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността; познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България; професионална мотивация за работа в РП Пловдив. Всеки член на комисията оценява кандидатите с оценки по шестобалната система. Оценката от този етап е средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията.

Крайната оценка от конкурса е средноаритметично число от етапа за проверка на практическите умения и от етапа на събеседването. Въз основа на проведения конкурс Комисията класира кандидатите съобразно получения от тях резултат. Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.

В 3-дневен срок от приключване на съответния конкурс Комисиите представят на административния ръководител протокол от проведения конкурс и документите на класираните кандидати.

Комисиите заседават в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.

Документите се подават лично или чрез пълномощник всеки работен ден от 09.00 до 12.00 и от 13.00 до 16.00 часа в сградата на РП-Пловдив, пл.”Съединение” № 3 ет.VІ, стая 624, където се предоставя и дл. характеристика.

Кандидатите, които желаят да участват в повече от една конкурсна процедура подават съответните комплекти документи, като Карта (медицински документ) за проведен предварителен медицински преглед и Документ, че лицето не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред, се прилагат в оригинал в единия комплект, а в другите – заверени копия.

Срок за подаване на документи – 30 календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.

Телефон и лице за контакт: 032/600– 360 /главен специалист-човешки ресурси/.

Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати, датите за провеждане на етапите от конкурса и други съобщения ще се обявяват допълнително на таблото на входа на Прокуратурата в гр.Пловдив - ет.VІ и на Интернет страницата на РП гр.Пловдив https://www.prb.bg/bg/rpplovdiv/karieri/

Обявата е публикувана във вестник 24 часа, бр.139 от 12.06.2024 г.

Прикачени документи