ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА – ВАРНА
ОБЯВЯВА КОНКУРС ЗА ЗАЕМАНЕ НА:
- 1 (една) щатна бройка за длъжността „Съдебен администратор“ в Окръжна прокуратура – гр. Варна по реда на чл.67, ал.1, т.1 от КТ.
ІІ. Изисквания за заемане на длъжността:
Кандидатът да е лице, което отговаря на следните изисквания:
Има българско гражданство, гражданин е на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; е навършило пълнолетие; не е поставено под запрещение; да не е лишено по съответния ред от правото да заема определена длъжност; да не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията; да притежава необходимите нравствени и професионални качества; да има завършено висше юридическо или икономическо образование с образователно-квалификационна степен „Магистър“; за магистрите по специалността „Право“ се изисква да са преминали стажа, предвиден в ЗСВ и да са придобили юридическа правоспособност; да има професионален опит не по-малко от 8 години;
Допълнителни изисквания, съгласно длъжностната характеристика:
Докато заема длъжността, съдебният администратор не може да членува в политическа партия или коалиция, организация с политически цели, както и да извършва политическа дейност; познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността и компетентността на длъжността, за която кандидатства; компютърна грамотност – MS Office /WORD, EXCEL/, Internet;
Описание на длъжността:
Планира, организира и ръководи дейността на съдебните служители; Отговаря за управлението на административната дейност в Окръжна прокуратура – Варна; Въвежда програмни решения по дългосрочно планиране, бюджетната политика, финансите, информационното обслужване, снабдяването с оборудване и връзките с обществеността; Осигурява организационната връзка между административния ръководител, неговите заместници, прокурорите и съдебните служители; Организира дейностите по направления между отделните звена и съдебни служители; Създава условия за ефективна работа на съдебните служители; Съставя актове в изпълнение на чл. 72 от ПАПРБ; Организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите в случаите, предвидени в Закона за съдебната власт и ПАПРБ; Организира обучението и повишаването на квалификацията на съдебните служители; Осъществява контрол за спазването на трудовата дисциплина; Съгласува времето за ползване на платен годишен отпуск от съдебните служители и организира заместването им; Участва в атестирането на съдебните служители и предлага промени в ранговете и трудовото им възнаграждение; Изготвя предложения за стимулиране или налагане на дисциплинарно наказание на съдебните служители; Планира и организира чрез съответните звена в общата администрация на съответната прокуратура снабдяването и материалното обезпечаване на дейността; Участва в разработването на проект за годишен бюджет и го представя за одобрение на административния ръководител; Периодично изготвя и представя на административния ръководител доклади с анализ на изпълнението на бюджета и прави предложения за приотиризиране на разходите и оптимизиране на организацията по изпълнението на бюджета; Координира деловодната и архивната дейност съобразно инструкцията относно деловодната дейност и документооборота; Има задължения и носи отговорност за спазване законодателството на Република България, всички вътрешни правила, правилници и заповеди, касаещи дейността на ПРБ; Длъжен е да спазва етичния кодекс на съдебните служители; Изпълнява и други задължения, възложени от административния ръководител и заместниците му.
Необходими документи за участие в конкурса:
Писмено заявление за участие в конкурса (образец); автобиография, подписана от кандидата; декларация от кандидата по чл. 91 от Правилника за администрацията на ПРБ; заверени копия от документи за юридическо или икономическо образование за придобита образователно-квалификационна степен „Магистър“; за магистрите по специалността „Право“ юридическа правоспособност, притежаване на компютърна грамотност, като се представят оригиналите за сверяване; заверени копия от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионален опит; медицинско свидетелство за работа; медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психическо заболяване; други документи, които по преценка на кандидата, имат отношение към професионалните му качества и доказват неговата квалификация и умения за обявената длъжност.
От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерството на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
Всички копия на документи се заверяват от кандидата с „Вярно с оригинала!“, трите имена и подпис.
Съгласно чл. 92, ал.1 от ПАПРБ лицето избрано в конкурсната процедура, следва да попълни декларация за съответствие с изискванията по чл. 340а, ал.2 от ЗСВ.
Място и срок на подаване на документите за участие:
Документите се подават лично или чрез пълномощник в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикацията в централен или местен ежедневник, на адрес: гр. Варна, пл. „Независимост“ № 2, Съдебната палата, ет.3, ст.311а.
В този срок, желаещите могат да получат длъжностна характеристика на конкурсната длъжност от ст. 311а. Заявлението и декларацията могат да се изтеглят от интернет страницата на Окръжна прокуратура – Варна на адрес: http://www.prb.bg/bg/opvarna/karieri/.
Място за обявяване на списъците или други съобщения:
Списъците и съобщенията, във връзка с конкурса, да се обявяват на адрес: Съдебна палата, пл. „Независимост“ № 2, информационно табло на първи етаж и официалния сайт на Окръжна прокуратура – Варна, в раздел „Кариери“, на адрес: http://www.prb.bg/bg/opvarna/karieri/.
Начин на провеждане на конкурса:
Конкурсът ще се проведе на два етапа – по документи и представяне на концепция за работата като „съдебен администратор“ в ОП-Варна.
Първи етап – преглеждане на документите на кандидатите:
Комисията, назначена от административния ръководител – окръжен прокурор на Окръжна прокуратура – Варна, разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на всички изисквания за заемане на длъжността.
До участие във втория етап на конкурса се допускат кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата.
Решението на Комисията, относно допускането до конкурса се оформя в протокол, след което се изготвят списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати, които се подписват от членовете на комисията и не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса се обявяват на местата по т.VІ.
- в списъка на допуснатите кандидати се посочва датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началния час и мястото за провеждане на конкурса;
- в списъка на недопуснатите кандидати до конкурса се посочват основанията за недопускането им. Недопуснатите кандидати се уведомяват писмено, като се посочват съображенията за недопускането им.
Недопуснатите кандидати могат да подават възражение до административния ръководител в 7-дневен срок от съобщението. Жалбата не спира конкурсната процедура. Административният ръководител се произнася в 3-дневен срок с решение, което е окончателно.
Когато няма допуснати кандидати, административният ръководител на ОП – Варна с писмена заповед прекратява конкурсната процедура.
Комисията провежда втория етап от конкурса и когато допуснатият кандидат е само един.
Конкурсната комисия определя срок, в който допуснатите кандидати следва да представят концепция за работата като „съдебен администратор“ на Окръжна прокуратура – Варна.
Втори етап – представяне на концепция за работата като съдебен администратор в ОП - Варна:
Допуснатите до участие в конкурса кандидати се оценяват по следните показатели:
Познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността; Познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратурата на Република България; Концепция за работата като съдебен администратор, която трябва да съдържа анализ на структурата и функциите на администрацията на Окръжна прокуратура – Варна, краткосрочни и дългосрочни цели за развитието на администрацията и план за постигането им, професионална мотивация за работа в ПРБ; При представянето на концепцията всеки един от кандидатите да се оценява по шестобалната система (от 2 до 6 във възходящ ред, като 6 е най-високата). Всеки член от комисията поставя оценка. Крайната оценка от втория етап се формира като средноаритметична оценка от оценките на членовете на комисията; Представянето на концепцията да се извършва по реда на входящите номера на подаване на документите за участие в конкурса; Крайната оценка от конкурса е получената крайна оценка от втория етап на конкурса за всеки отделен кандидат. При кандидати с еднакви оценки от окончателното класиране, предимство в класирането има кандидатът с по-висок общ успех от държавните изпити за висше образование. Класират се само тези кандидати, които са получили крайна оценка най-малко 4,50; Комисията заседава в пълен състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Същият да ми бъде представен в 3-дневен срок, ведно с документите на класираните кандидати; Въз основа на резултатите от крайните оценки на кандидатите, Комисията извършва класиране; Участникът, класиран на първо място, ще бъде поканен за сключване на договор. При неявяване на лицето в 14-дневен срок, ще бъде поканено лицето, класирано на второ място.
Обявата е публикувана във в.Труд на 23 юни 2025 г.