О Б Я В А
Районна прокуратура – Благоевград обявява конкурс за назначаване на служител на длъжност „съдебен секретар“ с място на работа в ТО – гр. Разлог.
Кратко описание на длъжността:
Съдебният секретар подпомага дейността на магистратите, извършва компютърна обработка на всички писма, удостоверения, служебни бележки и други книжа, съставени от прокурорите в съответните срокове.
Минималното основно трудово възнаграждение за длъжността е 1 420 /хиляда четиристотин и двадесет/ лв., върху което ще бъде начислявано допълнително възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит.
- Изисквания за заемане на длъжността:
За съдебен секретар се назначава лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- не е лишено по съответния ред от правото да заема определената длъжност;
- отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ;
- има завършено средно образование;
- не страда от психическо заболяване;
- отговаря на изискванията за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове, Правилника за администрацията на прокуратурата на Република България /ПАПРБ/, Класификатора на длъжностите в администрацията, издаден от прокурорската колегия на ВСС и в длъжностната характеристика за длъжността;
- притежава необходимите нравствени и професионални качества.
Допълнителни изисквания:
- Компютърна грамотност, умения за работа с MS Office /Word, Excel, Outlook/;
- Владеене на машинопис, отлични познания по правопис, граматика и пунктуация;
- познаване на нормативната уредба, регламентираща дейността и компетентността на длъжността;
- Необходими документи за участие в конкурса:
- писмено заявление за участие в конкурса (свободен текст), в което са описани и приложените към него документи;
- заверено от кандидата копие от диплома за завършено средно образование;
- подробна автобиография;
- медицинско свидетелство за започване на работа;
- медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психическо заболяване;
- заверени от кандидата копие от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионалния опит;
- декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин; гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; не е поставен под запрещение; не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; не е лишен по съответен ред от правото да заема посочената в т.1 длъжност; отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността;
- документ, удостоверяващ компютърна грамотност;
- други документи по преценка на кандидата.
От кандидатите не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
Съгласно чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ лицето, избрано в конкурсната процедура, следва да попълни декларация за съответствие с изискванията по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ.
- Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите:
Конкурсът се провежда от комисия, назначена с писмена заповед на административния ръководител, както следва:
Първи етап – подбор по документи, представени от кандидатите, съобразно с посочените изисквания. Комисията отстранява от участие в конкурса кандидатите, които не отговорят на изискванията за заемане на длъжността или не са представили някои от изискуемите документи.
Списъците с допуснати и недопуснати кандидати ще бъдат публикувани на интернет-страницата на РП-Благоевград и ще бъдат поставени на информационното табло на РП–Благоевград, в 7-дневен срок от изтичане на крайния срок за подаване на документите за участие в конкурса.
Втори етап - проверка на степента на грамотност по български език и практически умения за работа с MS Office.
Трети етап - събеседване с класираните на първите три места.
Кандидатите ще бъдат оценявани по Методика за оценка на кандидатите, която ще бъде изготвена от комисията и утвърдена от административния ръководител-районен прокурор на Районна прокуратура – Благоевград.
- Място и краен срок за подаване на документи:
Място на подаване – Благоевград, ул.“Крали Марко“ № 2, Районна прокуратура - Благоевград, всеки ден от 09:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 16:30 часа. На разположение на кандидатите следва да се предостави типовата длъжностна характеристика.
Срок за подаване на документите - един месец, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата в централен ежедневник. Кандидатите подават документните лично или чрез пълномощник /пълномощно с нотариална заверка на подписа/.
Обявата за провеждане на конкурса, образец на декларацията по т.3.7 се публикува на интернет-страницата на РП – Благоевград
https://prb.bg/rpblagoevgrad/bg/karieri/konkursi и се поставя на инф.табло на РП-Благоевград.
- Съобщения, свързани с конкурса, включително решенията на комисията се публикуват на интернет-страницата на РП–Благоевград и се поставят на информационното табло на РП-Благоевград.
Телефон за връзка – 073/ 81 99 99
Обявата за конкурса е публикувана на 27.06.2025 г. във вестник „Струма“.