На основание чл. 67, ал. 1 т. 1 от Кодекса на труда.
В изпълнение на заповед № 130/14.07.2025г. на Административния ръководител - районен прокурор на Районна прокуратура гр. Елин Пелин, се обявява конкурс за назначаване на 1 бр. съдебен служител на длъжност „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР“ в Районна прокуратура гр. Елин Пелин, на основание чл. 67 ал.1 т.1 от КТ.
Кратко описание на длъжността:
Съдебният секретар изготвя проекти на отговори на писма и сигнали, води входящите и изходящите дневници, предоставя на прокурорите разпределените им материали и ги приема обратно, експедира изходящата кореспонденция, нанася в съответните дневници, книги и регистри информация за движението на преписките и делата, въвежда данни в Унифицираната информационна система на ПРБ, извежда справочна информация от същата. Архивира приключените дела и преписки и отговаря за тяхното правилно съхранение. Изпълнява и други дейности, възложени от административния ръководител на прокуратурата или административния секретар.
1.Общи и специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Общи изисквания:
Лицето да има българско гражданство, да е пълнолетно, да има завършено средно образование и компютърна грамотност, да не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер, да не е поставено под запрещение, да не е лишено от правото да заема определена длъжност, да не е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител или изпълнителен член на търговско дружество, търговски пълномощник, търговски представител, ликвидатор или синдик, да не е народен представител, да не заема ръководна или контролна длъжност на национално равнище в политическа партия, да не е придобило и упражнило право на пенсия и да притежава необходимите нравствени и професионални качества и умения за работа в екип.
Професионален опит не се изисква, но придобит такъв на сходна позиция в органите на съдебната власт се приема за предимство.
Специфични изисквания:
- познаване на нормативната уредба, уреждаща структурата, статута и правомощията на органите на съдебната власт и регламентиращата длъжността, която заема;
- компютърна грамотност: квалификация за работа с MS Office, Internet;
- познания по общи деловодни техники, съвременни офис процедури, работа със стандартно офис оборудване, отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация;
- машинопис.
- Начин на провеждане на конкурса:
Конкурсът се провежда от комисия. Комисията заседава в пълния си състав и взема решения с обикновено мнозинство. За заседанията си комисията води протокол, който се подписва от всички членове.
Конкурсът протича на два етапа:
- Разглеждане на постъпилите заявления и допускане до конкурс на
кандидатите - комисията разглежда всяко постъпило заявление и проверява представени ли са всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на общите и специфичните изисквания за заемане на длъжността. До втори етап се допускат тези кандидати които напълно отговарят на изискванията. В списъка за допуснатите кандидати се посочва датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по - рано от 14 дни от изнасянето на списъците, както и началния час и мястото на провеждане на конкурса.
Класираните за втория етап кандидати, полагат практически изпит за работа с MS Office и Internet и попълват тест за проверка на познанията им относно:
- общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебният секретар в орган на съдебната власт.
- комуникативност, лоялност, отношение към работата и мотивация
Кандидатите ще бъдат оценявани по шестобалната система от всеки член на комисията, като крайната оценка ще представлява средноаритметичен сбор от получените оценки. При равни най-високи оценки на няколко кандидата, комисията провежда събеседване с тези кандидати.
Конкурсът се провежда по обявения начин и когато допуснатият кандидат е само един.
Въз основа на резултатите от проведения конкурс и оценките от практическия изпит и теста, комисията извършва класиране.
ІV. Необходими документи за участие в конкурса:
- Писмено заявление за участие в конкурса, с посочени три имена, точен адрес и телефон за връзка с кандидата, което се подава лично;
- Декларации по чл.340а, ал.1 от ЗСВ и по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ от кандидата по образец / получават се при подаване на документите/:
- Автобиография тип CV; .
- Копие от диплом за завършено образование и квалификация /заверени от кандидата/;
- Копия от документи за придобита допълнителна квалификация и/или правоспособност, имащи отношение към изпълнение на длъжността, за която се провежда конкурса, ако кандидата има такава /заверени от кандидата/;
- Копия от документите, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж /заверени от кандидата/ - при наличие на такива;
- Свидетелство за съдимост за работа в съдебната система;
- Медицинско свидетелство за работа;
- Копие на лична карта;
10.Копия на други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността или удостоверяващи притежавани от кандидата качества.
- Място и срок за подаване на документите за участие в конкурса.
- Документите се подават в деловодството на Районна прокуратура Елин Пелин, пл.„Независимост" № 2, етаж 4, в тридесет дневен срок, считано от деня следващ датата на публикуване на обявлението за двата конкурса в национален всекидневник, на интернет страницата на Окръжна прокуратура гр. София - http://www.prb.bg/opsofia/bg/. и на входа на сградата в която се помещава Районна прокуратура гр. Елин Пелин, в рамките на работно време, от 8.30 ч. до 17.00 ч. на последния ден от посочения срок.
- Определям информационно табло на гишето за прием на граждани
- в Районна прокуратура гр.Елин Пелин – пл. „Независимост“ № 2 етаж 4, както и гр. Пирдоп, бул. Цар Освободител“ № 47 за място, на което ще се обявяват списъци и други съобщения във връзка с конкурса.
Допълнителна информация може да се получи на тел. 0725/60325 и тел. 0725/ 66672. Длъжностната характеристика за длъжността „Съдебен секретар" е на разположение на кандидатите при административния секретар на РП –Елин Пелин, за предварителното им запознаване с нея.