Апелативна прокуратура - София набира 1 щатна бройка за длъжността „Чистач“

ОБЯВА

 

АПЕЛАТИВНА ПРОКУРАТУРА – СОФИЯ

 

набира 1 щатна бройка за длъжността „Чистач“, при условията на чл.67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда

 

     Описание на длъжността: Почиства и дезинфекцира кабинетите на прокурорите и съдебните служители, заседателната зала, офиса, санитарните възли, коридорите и други помещения, ползвани от работещите в Апелативна прокуратура – София.

     ІІ.Общи изисквания към кандидата, съгласно чл. 91 от Правилника за администрацията на Прокуратурата на Република България (ПАПРБ):

       - да е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;

         - да е навършил пълнолетие;

         - да не е поставен под запрещение;

         - да не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;

         - да не е лишен по съответен ред от правото да заема определената длъжност.

     Общи изисквания към кандидата, съгласно чл. 107а, ал. 1 от КТ:

     Кандидатът да е лице, което:

         - не би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;

         - не е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;

         - не е народен представител;

         - не е съветник в общински съвет;

         - не заема ръководна или контролна длъжност на национално равнище в политическа партия.

     Изисквания към кандидата, предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията на ПРБ по чл. 341, ал. 1 от Закона за съдебната власт: да има завършено основно образование.

     За заемането на длъжността не се изисква трудов стаж и професионален опит.

      Необходими документи за участие в подбора.

      Кандидатите за заемане на длъжността да подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) следните документи, за участие в подбора в 15-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението на интернет страницата на АП – София, както и в специализирания сайт – jobs.bg:

  1. писмено заявление за участие в подбора;
  2. автобиография (тип CV), подписана от кандидата;
  3. декларации от кандидата: че е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; че е навършил пълнолетие; че не е поставен под запрещение и че не е лишен по съответен ред от правото да заема определената длъжност.
  4. декларация от кандидата за липса на обстоятелства по чл. 107а, ал. 1 КТ: не би се оказал в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително; че не е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация; че не е народен представител; че не е съветник в общински съвет; че не заема ръководна или контролна длъжност на национално равнище в политическа партия.
  5. заверено от кандидата копие („Вярно с оригинала”) от документ за придобита образователно-квалификационна степен, която се изисква за заемане на длъжността;
  6. заверено от кандидата копие („Вярно с оригинала”) от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионалния опит, при наличието на такива;
  7. заверено от кандидата копие („Вярно с оригинала”) на медицинско свидетелство за работа;
  8. други документи, които, по преценка на кандидата, имат отношение към професионалните му качества.

     От кандидатите не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено служебно, по електронен път от Министерство на правосъдието.

     При невъзможност да бъде извършена справката от кандидатите ще бъде изискано да представят свидетелство за съдимост, издадено по общоустановения ред.

     Определеният за спечелил подбора участник следва да подаде декларация за липсата на обстоятелствата по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ преди сключването на трудов договор с Апелативна прокуратура – София, както и да представи медицинско свидетелство за работа – в оригинал.

     Срок за подаване на документите: 15 дни, считано от деня, следващ датата на обявяване на подбора.

      Начин на провеждане на подбора: Подборът ще се проведе на два етапа: Първи етап - по документи. Комисията за подбора:

  1. Разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на общите и допълнителните изисквания за заемане на длъжността;
  2. Допуска до събеседване единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата;
  3. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в събеседването и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. В списъка на допуснатите кандидати се посочва датата на провеждане на събеседването.
  4. Класира кандидатите, съобразно получения от тях резултат.
  5. В 3-дневен срок от събеседването, комисията представя на административния ръководител на АП – София протокол от проведения подбор и документите на класираните кандидати, и съобщава на участниците резултата от проведения подбор.
  6. Комисията заседава в пълния си състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решения се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.

     Втори етап – събеседване с допуснатите до събеседване кандидати по въпроси относно познаването на Правилника за администрацията на Прокуратурата на Република България, Етичния кодекс на съдебните служители и мотивацията им за кандидатстване за длъжността.

     В 3-дневен срок от събеседването, комисията представя на административния ръководител на АП – София протокол от проведения подбор и документите на класираните кандидати, и оповестява на участниците резултата от проведения подбор на интернет страницата на АП – София.

     За получаване на декларациите /т. 4 и т.5 от необходимите документи/ и приемане на документите на кандидатите в работен ден – гр. София, ул. „Антим І” № 17, ет. 7, ст. 721, работно време от 8.30 часа до 17.00 часа.

     Съобщенията, във връзка с подбора, ще бъдат публикувани на интернет страницата на АП – София.

     За справки: тел. 02/981 03 36.

     Обявата е публикувана на 23.10.2025 г. в jobs.bg.

Прикачени документи